• DEFA/

Ford of Europe och DEFA ingår avtal – Försäljning av smarta laddlösningar genom Fords återförsäljarnätverk

Pressrelease

Stockholm 24 juni 2020. Efter en omfattande urvalsprocess har Ford of Europe valt DEFA som sin partner vid försäljning av laddlösningar genom sitt återförsäljarnätverk i Sverige och Norge. Avtalet omfattar försäljning av DEFAs hemmaladdare däribland den smarta laddstationen eRange IQ till kunder som köper laddbara fordon.

- Vi är mycket stolta att Ford of Europe har valt DEFA som sin leverantör av elbilsladdning i Sverige och Norge. Vi har anslutit bilar till elnätet i 60 år och med vår kompetens kan vi erbjuda stabila laddsystem och en smidig installationsprocess som gör det enkelt för kunden att köpa en laddlösning till hemmet, säger Martin Jonsson, VD, DEFA AB.

Fords kunder erbjuds en laddlösning hos sin bilförhandlare som inkluderar en laddstation ur eRange-serien med testvinnande laddteknik, och en komplett installation. eRange har i omfattande tester utsetts till vinnare vad gäller användarvänlighet, tillförlitlighet och säkerhet av Tysklands största bilägarorganisation ADAC och av dess systerorganisation i ÖAMTC i Österrike. Bilkunderna kan välja mellan laddstationer med uttag eller kabel, med EU-godkänd energimätare eller inbyggd fulldynamisk lastbalansering. Med eRange IQ får kunden även möjlighet att ansluta sig till CloudCharge-appen.

DEFA har redan installerat mer än 100 000 laddpunkter och 5000 anläggningar i Norden och samarbetar med alla stora bilimportörer och installatörer i Norden.

BILDTEXT:

Ford of Europe och DEFA ingår avtal, säljer smarta laddlösningar genom Fords återförsäljarnätverk i Sverige och Norge.

…………………………………………………

Om DEFA:

DEFAs mål är att göra människors liv enklare, effektivare och mer miljövänligt. Vi erbjuder energioptimering, IoT samt larm till såväl fastighet som fordon. Våra produkter och tjänster förbättrar hur människor förvärmer, laddar och säkrar sina fordon, lyser upp sina byggnader och vägar samt mycket mer. Genom kontinuerlig förbättring och innovationskraft fortsätter DEFA att utveckla marknadens mest högkvalitativa produkter för det uppkopplade hemmet och bilen. DEFA är ett norskt bolag, grundat 1946. Med över 400 anställda på 3 kontinenter distribueras våra produkter och tjänster i 30 länder, spritt över hela världen.

Kontakt:

Martin Jonsson

Executive Vice President of Auto & Industry, DEFA Group, Managing Director, DEFA Sweden

Tel: +46 10 498 38 61

Taggar:

Snabbfakta

Ford of Europe har valt DEFA som sin partner vid försäljning av laddlösningar genom sitt återförsäljarnätverk i Sverige och Norge

Citat

​​​​​​​- Vi är mycket stolta att Ford of Europe har valt DEFA som sin leverantör av elbilsladdning i Sverige och Norge.
Martin Jonsson, VD DEFA AB