• Deflamo/

Deflamo AB tas upp till handel på Nasdaq First North och publicerar bolagsbeskrivning

Malmö den 6 maj 2015: Nasdaq har den 6 maj godkänt Deflamo AB:s bolagsbeskrivning samt ansökan om upptagande till handel av aktien. Den första dagen för handel av aktien beräknas till den 8 maj 2015, och gäller även för handel av teckningsoptioner.

Aktierna kommer att börja handlas på Nasdaq First North under kortnamn DEFL (ISIN: SE0007045406), teckningsoptionerna under namnet DEFL TO 2 B (ISIN: SE0006758116).

En bolagsbeskrivning publiceras idag på Deflamos hemsida www.deflamo.com under Investor Relations/Deflamoaktien. Avanza är bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North.

För information, vänligen kontakta:
IR-frågor:
Styrelseledamot Jan Blomquist, jan@blomquist.be mobil: 070-486 17 71
Övriga bolagsfrågor:
Vd Per-Erik Velin, per-erik.velin@deflamo.com mobil: 070-674 21 85

Deflamo är ett specialkemiföretag som utvecklar, producerar och marknadsför miljömässigt överlägsna flamskydds­medel under produktnamnet Apyrum till olika användare på den europeiska marknaden. Apyrum är patenterat, miljöanpassat och biologiskt nedbrytbart, och ersätter farliga flamskyddsmedel som innehål­ler till exempel brom, klor och antimon med ämnen som är ofarliga för miljö och hälsa.

Våra kunder väljer Apyrum av framförallt följande anledningar:

• De överlägsna miljöegenskaperna
  • Den konkurrenskraftiga pris/prestanda-relationen, även jämfört med traditionella flamskyddsmedel
  • Tillgången till Deflamos applikationskunskap och testmöjligheter, vilka båda bidrar till att minska kundens utvecklingskostnader och Time to Market

Vi fokuserar främst på att ersätta konventionella flamskyddsmedel i plaster och andra polymera material, men vi samarbetar även med kunder inom flera olika områden som t ex papper, trä och textilier avseende applikationsutveckling. En central del i Deflamos erbjudande