Ny App låter knapparna på ditt headset bli en fjärrkontroll för din musikspelare - och mer.

Report this content

Ny Android App styr musikspelare som Spotify, WIMP, Soundcloud mfl. med knapparna på ditt smartphone headset.

Anslut ditt headset och din favoritmusikspelare till exempel Spotify startar automatiskt av Headset Control Center. Äntligen kan Android användare styra Spotify, WIMP, Soundcloud, Rdio, Pandora och andra musiktjänster direkt via headset knapparna. Nu kan du fortsätta ha telefonen i fickan och ändå byta spår, pausa och spela upp dina favoritlåtar, allt via ditt headset.

Denna funktionalitet har i viss uträkning tidigare varit tillgängligt för iPhone användare, men tillgängliggörs nu helt kostnadsfritt för Android och fungerar med de flesta headset och Android smartphones på marknaden.

Som ett av de första företagen i världen, har headset tillverkaren Degauss Labs utvecklat en Android App som ger dig många fler funktioner till headset knapparna än bara svara/ lägga på ett telefonsamtal . Appen stöds dessutom av fler än 30 språk.

Kostnadsfri, annonsfri och enkel att använda, Degauss Labs Headset Control.

Ladda ned Appen gratis på Google Play:

Läs mer om Appen, bilder m.m på Degauss Labs hemsida :

Media Kontakt

Företagsnamn : Degauss Labs Europe AB