Inbjudan till presslunch: Tar svenska företag sitt globala ansvar?

INBJUDAN TILL PRESSLUNCH: Tar svenska företag sitt globala ansvar? Kraven ökar allt mer på de globala företagen att ta sitt ansvar och gagna en rättvisare samhällsutveckling. Hur kommer dessa krav att utvecklas och hur ska svenska multinationella företag agera? Välkommen att diskutera dessa frågor vid en presslunch den 9 oktober. Presslunchen arrangeras med anledning av ett seminarium om de nya krav som ställs på svenska företag och hur väl företagen är positionerade att möta dessa krav. Vid seminariet presenterar Göran Lindahl, f d vd på ABB, FNs generalsekreterare Koffi Annans program för en rättvisare värld. Pierre Poret, Head of International Investment at the OECD, går igenom OECDs riktlinjer för multinationella företag. Seminariet går av stapeln den 9 oktober klockan 13-17.30. Vid presslunchen får du tillfälle att diskutera ovanstående frågor med Göran Lindahl och Pierre Poret. Dessutom får du ta del av resultatet av Deloitte & Touches årliga utvärdering av frivilliga redovisningar från Sveriges största företag. Howard Ross från Deloitte & Touche deltar vid presslunchen, liksom Olle Rossander, Affärsvärldens chefredaktör. Tid: 11.45-12.45 Datum: Tisdagen den 9 oktober Plats: IVAs konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm Anmäla Anmäl dig via e-post till karin.bergqvist@deloitte.se senast n: 13:00, fredagen den 5 oktober. Arrangörer är Deloitte & Touche, Affärsvärlden och Företagsekonomiska Institutet. Har du frågor, är du välkommen att kontakta Howard Ross, ansvarig Sustainability Management Services, Deloitte & Touche, eller Karin Bergqvist, kommunikationsansvarig, Deloitte & Touche. Välkommen! Kontaktpersoner: Howard Ross, ansvarig Karin Bergqvist, Sustainability Management kommunikationsansvarig Services Deloitte & Touche Deloitte & Touche Tel: 08-725 38 86 Tel: 08-725 37 33 E-post: karin.bergqvist@deloitte.se E-post: howard.ross@deloitte.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00910/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00910/bit0001.pdf