Deloitte är Årets Revisionsbolag 2005

Deloitte har utsetts till Årets Revisionsbolag 2005 i Sveriges största oberoende branschundersökning Finansbarometern. - Att vara det revisions- och konsultbolag som mest överträffat kundernas förväntningar under året är vi mycket stolta över. Utmärkelsen är ett kvitto på varje medarbetares insatser. Vår förstaplats är emellertid inte det viktigaste utan vårt påbörjade förnyelsearbete som vi kallar "from Good to Great", säger Hans Pihl, VD på Deloitte i Sverige. Deloitte hamnar överst på rankingen tack vare att företaget ökar kraftigt inom alla bedömda kategorier. Deloitte inhämtar det högsta snittbetyg som något revisionsbolag fått sedan undersökningen startades. Finansbarometern är en oberoende undersökning av bank-, finans- och försäkringsmarknaden utförd av analysföretaget Exido i samarbete med Affärsvärlden. Undersökningen genomförs bland vd:ar, ekonomi- och finansdirektörer och andra beslutsfattare inom området bank-, finans-, försäkrings- och revisionstjänster på företag med fler än 200 anställda och/eller mer än 200 miljoner i omsättning. Resultaten visar på hur efterfrågan ser ut, vilka generella trender som kan skönjas, sant hur de främsta leverantörerna på marknaden uppfattas av sina befintliga och potentiella kunder. Undersökningen genomfördes som en webbaserad enkät med unika användarnamn under perioden maj-augusti 2005. Sammanlagt medverkade 1 568 företag. För ytterligare information: vänligen kontakta Hans Pihl, vd, Deloitte tfn 08-506 710 00