• Delsjö Golfklubb/

Delsjö Golfklubb fyller 50 år – med ambition att samla in minst 150 000 till Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus

Report this content

Den 26 april fyller Delsjö Golfklubb 50 år. Det firar man bland annat med stor födelsedag och aktivitet på klubben och med en ambition att under jubileumsåret samla in minst 150 000 till stiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

I samband med födelsedagen har Delsjö GK nöjet att bjuda in media till pressträff på golfklubben i Delsjön, torsdagen den 26 april klockan 15.00.

På plats under 50-årskalset kommer bland annat att finnas klubbens ordförande Richard Norling, Gerd Celander, Ingrid Boldt Christmas och Gunnar Ahnsberg som varit medlemmar sedan starten 1962, klubbens framgångsrike handigolfare, Marcus Malo samt Tomas Gedda, fundraising manager för Drottnings Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Klockan 16.30 blir det auktion till förmån för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus där man bland annat auktionerar ut golfklubbor m.m samt en tavla målad av den kända konstnärinnan Else Uhlmann, som också är medlem i Delsjö Golfklubb. Världsspelarna Karin Sjödin och Linda Wessberg är ytterligare två av Delsjö Golfklubbs cirka 1 300 medlemmar.

Under dagen blir det också spännande och utmanande tävlingar på övningsområdet där man kan utmana klubbens duktiga juniorer, pro och tränare. Under dagen startar också Delsjö GK en fond som har till syfte att finansiera Delsjö Academy, som ska bli en träningsstudio för året runt-bruk.

– Delsjö Golfklubb är en anrik golfklubb som satsar på framtiden. Nu, från och med vårt 50-årsfirande, har vi stora planer på att etablera oss som en året runt-anläggning med många spännande utvecklingsprojekt. Vår födelsedag blir avstampet för vår satsning på framtiden, med allt vad det innebär, säger Richard Norling, ordförande Delsjö GK.

Pressinbjudan, Delsjö GK

Vad: Delsjö Golfklubbs 50-årsjubileum

När: Torsdagen den 26 april klockan 15.00

Var: Delsjö GK, Gamla Boråsvägen 25

Presskontakt: Åsa Lilja, tfn, 031-725 05 12, alt, 0733-898849, Asa.Lilja@degk.se

För ytterligare information, kontakta:
Richard Norling, ordförande, tfn 0705-62 20 27
Åsa Lilja, tfn 031- 725 05 12, alt, 0733-898849, Asa.Lilja@degk.se
www.degk.se

Delsjö Golfklubb, som i år firar sitt 50-årsjubileum, är en av de äldsta golfklubbarna i Göteborgsregionen. Det första konstituerande sammanträdet hölls på Nya Ullevi den 26 april 1962 med 76 närvarande medlemmar. Idag uppgår medlemsantalet till cirka 1 300. Banan ligger nära centrala Göteborg och är en komplett 18-hålsbana med fina träningsområden. Delsjö GK väldigt framgångsrik med dels en stor breddverksamhet med cirka 150 tränande ungdomar, dels en framgångsrik juniorgrupp. Bland klubbens mest framgångsrika spelare märks Karin Sjödin och Linda Wessberg.

Taggar: