Bolagsstämmokommuniké

Delta Minerals har genomfört bolagsstämma torsdagen den 9 juni 2016, klockan 13.00 på Birger Jarl Conference, Birger Jarlsgatan 61A, Stockholm

Bolagsstämman beslöt att bifalla styrelsens samtliga förslag och alla beslut var enhälliga, bolagsstämman beslöt:

1. Att

a) Fastställa av resultaträkningen och balansräkningen.

b) Disponera bolagets förlust enligt den fastställda balansräkningen.

c) Bevilja ansvarsfrihet åt styrelseledamöter och verkställande direktör.

2. Fastställa arvoden åt styrelse och revisor

Ett arvode på 75 000 kronor skall utgå till envar av de bolagsstämmovalda styrelseledamöterna och att 125 000 kronor skall utgå till styrelsens ordförande, dock ej till de, som i övrigt uppbär ersättning för utfört arbete i koncernen. Arvode till revisorn föreslås utgå enligt godkänd räkning.

3. Val av styrelse

Att omval görs av Thomas Lundgren, Christian Bönnelyche och Cornelio Casido med Håkan Gustafsson som ordförande.

4. Val av revisor

Att omval görs av Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB som revisionsbolag.

5. Beslut om ändring av firma

Beslöts att bolagets firma ändras till Delta Environmental Projects AB.

6. Beslut om ändring av bolagsordning

"§ 1 Bolagets firma

Bolagets firma är Delta Environmental Projects AB. Bolaget är publikt (publ)."

"§ 4 Aktiekapital

Aktiekapitalet skall vara lägst 2 921 000 kronor och högst 11 684 000 kronor.

§ 5 Aktier

Antalet aktier skall vara lägst 127 000 000 och högst 508 000 000."

7. Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission av aktier/teckningsoptioner/konvertibler

Styrelsen föreslår att årsstämman bemyndigar styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen, under tiden fram till nästkommande årsstämma, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna, besluta om nyemission av aktier, emission av teckningsoptioner och/eller konvertibler inom ramen för den vid var tid gällande bolagsordningen. Nyemission och emission ska kunna ske mot kontant betalning och/eller med bestämmelse om apport eller kvittning eller med andra villkor.

Håkan Gustafsson, Styrelseordförande, hakan.gustafsson@deltaminerals.se, mobil +46-70-268 00 35. Thomas Lundgren, VD, thomas.lundgren@deltaminerals.se, mobil +46-70-397 25 24.

Delta Minerals AB är ett på AktieTorget noterat publikt svenskt aktiebolag med rättigheter att genomföra miljöprojekt i Filippinerna med stöd av regionala/lokala myndigheter. Företagets mål är påbörja verksamhet i floddeltan i nordvästra/norra Filippinerna för utvinning av mineraler och sand.