Tecknar ramavtal avseende magnetit

Delta Minerals har tecknat ramavtal med Golden Kingdom Holding Ltd. om att köpa magnetit.

Golden Kingdom Holding är ett Singapore baserat tradingbolag inom råvaror. Delta Minerals har levererat ett antal materialprover som godkänts av köparen under andra halvåret och den första leveransen är under planering. Delta Minerals får därmed en partner som köper och transporterar en stor del av våra produkter. Bolaget är verksamt inom råvaror i Kina, Ryssland och Afrika.

Avtalet kan också utvidgas till sand (som fyllnads- och byggmaterial), även här har Golden Kingdom godkänt de materialprover Delta Minerals levererat. Diskussioner om ett fördjupat samarbete som även omfattar leveranser av sand pågår.

”Det är glädjande att Golden Kingdom Holding Ltd. vill köpa magnetit av Delta Minerals, men även andra produkter kan komma i fråga. Detta visar att det finns en god marknad för våra produkter.” Säger Thomas Lundgren VD Delta Minerals.

Håkan Gustafsson, Styrelseordförande, hakan.gustafsson@deltaminerals.se, mobil +46-70-268 00 35.

Thomas Lundgren, VD, thomas.lundgren@deltaminerals.se, mobil +46-70-397 25 24.

Delta Minerals AB är ett på AktieTorget noterat publikt svenskt med rättigheter att genomföra