Deltek fortsätter expandera och flyttar till nytt kontor

Deltek fortsätter att utveckla och expandera sin svenska verksamhet och flyttar till nytt kontor i centrala Stockholm.

Deltek (Nasdaq: PROJ) den ledande globala leverantören av affärssystem och verksamhetssystem till projektorienterade verksamheter inom privat och offentlig sektor, meddelar idag att koncernens svenska dotterbolag fortsätter utveckla och expandera sin verksamhet och flyttar till ett nytt kontor på Holländargatan 11 i centrala Stockholm. Det nya kontoret ligger i Centralbadethuset mellan Holländargatan och Drottninggatan.

“Det går bra för Deltek såväl globalt som lokalt i Sverige. Vi har de senaste åren vunnit ett stort antal strategiska kunder, och under 2012 lanserat nya revolutionerande lösningar på den svenska marknaden såsom Deltek First Maconomy Essentials - en ny SaaS-lösning levererad via molnet, samt Kona - en ny social plattform för projektsamarbete. Vi är en projektorienterad kunskapsorganisation och alla våra kunder är projektorienterade kunskapsorganisationer. Att flytta närmare våra svenska kunder som till stor del har sina huvudkontor i centrala Stockholm ger oss nya möjligheter att fortsätta utveckla och expandera verksamheten. Även för våra kunder i andra delar av Sverige gör närheten till Centralstationen och Arlanda Express att vi kan samarbeta mer effektivt”, säger Stefan Grahn, VD för Deltek Sverige. ”Ett mer centralt beläget kontor ökar effektiviteten i vårt arbete, ger oss möjlighet att arbeta ännu närmare våra kunder, och ökar vår attraktionskraft som arbetsgivare gentemot såväl befintliga som framtida medarbetare”.

”Deltek har utomordentligt kompetenta och trevliga medarbetare, många med unik bransch- och ämneskunskap, en för IT-branschen ovanlig 50/50-fördelning mellan kvinnliga och manliga medarbetare, och arbetar målmedvetet och långsiktigt för att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser”, säger Stefan Grahn.

Delteks nya svenska kontor är optimerat för projektorienterat kunskapsarbete med flexibla arbetsplatser, naturliga ytor för spontana interaktioner, och dedikerade projektrum.

Stefan Grahn, VD, Deltek Sverige AB

Mobile: +46 733 574913

Email: StefanGrahn@deltek.com

Om Deltek