Deltek Maconomy effektiviserar Länsförsäkringars interna juristavdelning

Länsförsäkringar har implementerat en Deltek Maconomy Legal Solution för att effektivisera deras interna juristavdelning.

Stockholm – 5 oktober 2010 – Deltek (Nasdaq: PROJ) meddelar idag att Länsförsäkringar har genomfört en lyckad implementering av en Deltek Maconomy Legal Solution till deras huvudkontor i Stockholm. Länsförsäkringsgruppen med 5 800 anställda och 3,2 miljoner kunder och en stark lokal närvaro med 140 kontor runtom i Sverige är ett av Sveriges ledande bank- och försäkringsbolag.

Deltek Maconomy Legal Solution består av integrerade moduler för tidrapportering, ärendehantering, kundstyrning, forecasting, verksamhetsvärdering, rapportering samt uppföljning. Tillsammans effektiviserar dessa moduler verksamhetens kärnprocesser och bidrar till större lönsamhet för advokatbyråer runtom i världen.

"När vi utvärderade hur olika system kunde möta våra krav var det endast Deltek Maconomy-lösningen som kunde möta kraven både avseende våra affärsprocesser och våra tekniska krav. Vi valde Deltek | Maconomy på grund av lösningens genomtänkta arbetsflöde, användarvänligheten samt deras kunskap om vår bransch", säger Rolf Sjöberg, Chefsjurist sakjuridik på Länsförsäkringar.

Länsförsäkringar är redan i full drift med lösningen och är väldigt nöjda med hur smidigt implementationen gick.

Länsförsäkringar kan redan nu se att deras uppsatta effektmål börjar realiseras.

"Allting fungerar precis som vi tänkt oss; vi har mer kontroll, bättre och mer effektiv tidrapportering och vi har kontrollen över pågående arbeten", säger Rolf Sjöberg, Chefsjurist sakjuridik på Länsförsäkringar.

"Vi är mycket nöjda med att Länsförsäkringar har implementerat vår Deltek Maconomy Legal Solution. Detta är den första implementationen av en Legal Solution i Sverige och därmed ett genombrott inom den svenska juristbranschen", säger Stefan Grahn, VD Maconomy Sverige AB.

För ytterligare information: Stefan Grahn, VD, Maconomy Sverige AB Telefon: +46 8 587 077 00 E-mail: stefan.grahn@maconomy.com

Om Länsförsäkringar (www.lansforsakringar.se) Länsförsäkringar är ett komplett finansiellt varuhus som kan ordna det mesta som har med din trygghet att göra. Inte bara skydd för din familj och dina ägodelar, och inte bara det som har med pengar att göra, utan både och. Allt samlat på ett ställe. Länsförsäkringar är i själva verket 24 stycken lokala, självständiga och kundägda bolag som samverkar. Fördelen med det är lokalkännedom och nära relation med våra kunder, förenad med storskalig effektivitet som sänker kostnaderna. Om Deltek | Maconomy Deltek (Nasdaq: PROJ) förvärvade nyligen Maconomy för att tillsammans skapa den ledande globala leverantören av ERP-lösningar och verksamhetssystem designade specifikt för projektorienterade verksamheter. I decennier har vi hjälpt projektorienterade kunskapsorganisationer och leverantörer till offentlig sektor att automatisera verksamhetskritiska affärsprocesser relaterade till planering, genomförande och uppföljning av projekt och uppdrag. Mer än 13 000 kunder använder idag våra lösningar för att styra, följa upp och effektivisera sina verksamheter. För mer information, besök www.maconomy.se och www.deltek.com.

Taggar: