Maconomy fortsätter växa

Maconomy fortsätter växa Affärssystemsleverantören Maconomy släppte idag sin årsrapport för 2008. Såväl företagets intäkter som vinsten har ökat under året. Företaget har också stärkt positionen genom strategiskt viktiga kundavtal med Semcon och UnitedLog. Trots ovisshet på finansmarknaderna framöver räknar Maconomy med en oförändrad omsättning under 2009 och ökad vinst före avskrivningar. Stockholm, 27 februari 2009 - Maconomy, leverantör av branschspecifika affärssystemslösningar för kunskapsföretag, fortsätter sin tillväxt under 2008. Det finansiella resultatet för räkenskapsåret 2008 offentliggjordes idag och visar på ökade intäkter på 8 miljoner DKK, från 223 miljoner DKK 2007 till 231 miljoner DKK 2008. Vinsten före avskrivningar ökade med 27 procent till 9 miljoner DKK. - 2008 kan beskrivas som utmanande men också framgångsrikt för Maconomy. På en global marknad som kännetecknades av tvekande beslutsfattare och fallande växlingskurser gjorde vi framsteg både i fråga om intäkter och kostnader, genom att få in nya, strategiskt viktiga kunder och kontinuerligt hålla ett öga på kostnaderna. Vi är mycket stolta över att de flesta av våra internationella marknader visar starka tillväxttal, säger Hugo Dorph, VD på Maconomy. Norden visar vägen Maconomy har i Sverige lyckats ökat antalet användare med 18 procent. Maconomy i Sverige har särskilt stärkt sin position i konsultsegmentet genom att teckna ett antal strategiska avtal med företag som Semcon, UnitedLog och ESRI S-Group. - 2008 var ett spännande och expansivt år för Maconomy i Sverige. Vid sidan av våra strategiska avtal inom konsultbranschen har många av våra befintliga kunder såsom Connecta, Cybercom, Deloitte och Technia gjort ytterligare investeringar i våra lösningar under 2008, säger Bo Johansson, VD för Maconomy i Sverige. För mer information, var vänlig kontakta: Hugo Dorph, VD, Maconomy, Tel: +45 35 27 79 00, E-mail: hdo@maconomy.com Bo Johansson, VD Maconomy Sverige, Tel: 08-587 077 00, bo.johansson@maconomy.com

Om Maconomy Maconomy är en global leverantör av branschorienterade affärssystem för kunskapsintensiva organisationer. Maconomy levererar lösningar och tjänster till mer än 118 000 användare hos 600 kunder i 50 länder genom kontor i Europa och USA, samt ett internationellt partnernätverk