Maconomy utser Stefan Grahn till ny Sverigechef

Den internationella ERP-leverantören Maconomy har utsett Stefan Grahn till ny Sverigechef. Stefan Grahn ska fortsätta den positiva utvecklingen av Maconomy Sverige med fokus på såväl vidareutveckling av befintliga kunder, som etablering i nya branschsegment.

- Jag ser detta som en otroligt rolig och spännande utmaning. Maconomy har länge haft stora framgångar på den svenska marknaden och etablerat sig som den ledande ERP-leverantören till medelstora och stora IT-konsulter, revisionsbyråer, reklam- och PR-byråer och tekniska konsulter i Sverige, säger Stefan Grahn. - Vi kommer att fortsätta fokusera på dessa kärnsegment och samtidigt utöka satsningen på nya branschsegment, exempelvis arkitektbyråer, advokatbyråer och idéella verksamheter, där vi både i Sverige och internationellt redan har visat att vi kan leverera mätbart och bestående värde till våra kunder.

- Stefan har i sin tidigare roll som Sales Director visat att han har en mycket god förmåga att leverera resultat och skapa ett högpresterande team. Vi vet att vår svenska verksamhet är i de bästa händer, säger Maconomys COO Claus Thorsgaard.

Maconomys tidigare Country Manager i Sverige, Bo Johansson, går vidare inom koncernen till en nyinrättad tjänst som VP, Business Development på koncernnivå.

Maconomy Sverige omsätter cirka 50 MSEK och har 30 medarbetare på kontoret i Danderyd. Maconomy har cirka 80 kunder med bas i Sverige, vilka totalt har fler än 25 000 användare.

Stefan Grahn är civilekonom och började sin professionella karriär på Maconomy mellan 1996 och 1999. Efter sejourer på Acando, SuperOffice, CODA och Pointer återkom Stefan till Maconomy som Sales Director under 2007.

För ytterligare information: Stefan Grahn, Country Manager, Maconomy Sverige +46 8 587 077 08 stefan.grahn@maconomy.com

Claus Thorsgaard, Chief Operations Officer, Maconomy Group (+45) 3527 2358 cth@maconomy.com

Om Maconomy (www.maconomy.com) Maconomy är en global leverantör av branschspecifika affärssystem för projektorienterade kunskapsorganisationer. Maconomy har mer än 600 kunder i mer än 58 länder genom dotterbolag i USA och Europa, och genom ett internationellt partnernätverk. Mer än 126 000 användare runtom i världen använder Maconomys affärssystem.