Senaste affärssystemet från Maconomy fokuserar på kostnadskontroll

Stockholm, 15 april 2009 – Maconomy lanserar idag den nya versionen av företagets affärssystem, med namnet X1. X1 har särskilt utformats för att göra det enklare att ha kontroll över företagens kostnader. Den ökade kostnadskontrollen uppnås bland annat genom att systemet ger bättre överblick, transparens och automatisering av processer.

Maconomy har fått feedback från sina kunder om att det finns ett ökat behov av att planera projekten, vilket bland annat innebär att kontrollera resurser och kostnader effektivt. - Vi har utvecklat X1 tillsammans med våra kunder för att få till den bästa lösningen på de utmaningar som finns på marknaden just nu, säger Bo Johansson, VD Maconomy Sverige.
- X1 hjälper företag att strömlinjeforma sina dagliga processer, vilket leder till kostnadsbesparingar.

Mer än 75% av förbättringarna kommer från kunderna X1 har utvecklats genom att utnyttja användarnas uppslag och synpunkter. Mer än 400 förslag från kunder har tagits till vara i den nya versionen. Mycket handlar om att ge användaren bättre funktionalitet och en bättre upplevelse. - Vi har låtit användarna få en central roll i processen för att på så sätt kunna ge dem en lösning som stämmer överens med vad de vill ha, säger Bo Johansson.
- Mer än 75 procent av förbättringarna i X1 är ett direkt resultat av våra workshops, utvärderingar och dialoger som vi haft med våra kunder. Maconomy har fått feedback från företag inom en rad kundgrupper som till exempel revisionsbyråer, IT-konsultföretag och reklambyråer. Maconomy har frågat bland annat projektledare och CFOs om deras åsikter om produkten.

I samband med lanseringen av X1 presenterar Maconomy också nya versioner av add-on- produkterna Maconomy People Planner och Maconomy AnalytiX. People Planner hjälper projektledare att planera sina projekt och hjälper resursansvariga att planera anställdas tid medan AnalytiX ger ekonomiavdelningen tillgång till avancerade rapportmöjligheter.

För mer information, var vänlig kontakta: Bo Johansson, VD Maconomy Sverige, 0733-57 49 06 Michael Falk, Agera PR, 0733-97 46 55, michael.falk@agerapr.se

Om Maconomy Maconomy är en global leverantör av affärssystem för projektorienterade kunskapsföretag. Våra lösningar skapar en ett naturligt samband mellan människor och processer i projektorienterade kunskapsföretag. Maconomy tillhandahåller en plattform för insikt, styrning, uppföljning och beslutstöd som säkerställer utvecklingen av såväl finansiellt kapital som humankapital. Bland våra svenska kunder kan nämnas Cybercom, Deloitte, Grant Thornton, Semcon och Technia. Internationellt har vi kunder som: ErgoGroup, Devoteam, Deltares, Millward Brown och reklambyråer inom alla globala nätverk såsom Interpublic Group, Omnicom Group, Publicis Groupe och WPP.
Maconomy grundades 1989 och huvudkontoret ligger i Köpenhamn i Danmark. Vi är en global leverantör med egna kontor i USA och Europa och ett internationellt partnernätverk. Idag har vi mer än 600 kunder med drygt 115 000 användare i över 50 länder. För mer information, besök www.maconomy.se