Tre svenskar i internationellt traineeprogram

Maconomy presenterar nu 18 studenter som tagit plats i företagets internationella traineeprogram. Programmet ger deltagarna möjlighet att genom internationella erfarenheter växa in i rollen som verksamhetskonsulter.

– Talangfulla medarbetare är avgörande för vår starka tillväxt och för att vi ska kunna möta efterfrågan från kunder på olika marknader, säger Stefan Grahn, vd på Maconomy. – Unga och ambitiösa studenter uppskattar vår internationella profil och vi har haft fler än 100 kvalificerade sökande bara i Sverige.

Maconomy levererar affärssystemlösningar till internationella kunder och företagets konsulter agerar i miljöer där kulturell, social och affärsmässig förståelse är avgörande för framgång. Programmet har ett starkt affärsfokus och lägger tyngdpunkten på verksamhetsstyrning. Målet är att ge nyutexaminerade studenter möjlighet att växa in i konsultrollen.

De tre svenskarna som valts ut till programmet får kombinera traditionell utbildning och mentorskap med innovativ e-learning och "on the job training". Det 18 månader långa programmet genomförs på en rad marknader där företaget är verksamt, däribland Danmark, Holland, Norge, Storbritannien och USA.

– De uttagna har alla förutsättningar att bli framtida stjärnkonsulter inom verksamhetsutveckling och verksamhetssystem, säger Stefan Grahn. – Programmet har en viktig roll i vår egen utveckling och deltagarna får en unik utbildning och tillgång till alla delar av organisationen.

Programmet är certifierat enligt det certifikat som tagits fram av Sveriges Ingenjörer och Civilekonomerna i samarbete med TraineeGuiden.se.

För mer information, och möjlighet till intervju med de antagna, vänligen kontakta: Stefan Grahn VD, Maconomy Sverige +46 8 58707700 stefan.grahn@maconomy.com

Om Maconomy Maconomy är en global leverantör av affärssystem för projektorienterade kunskapsorganisationer. Vårt helt integrerade affärssystem skapar mätbara förbättringseffekter hos våra kunder och omfattar ekonomistyrning, projektstyrning, tidrapportering, resursplanering, CRM, HR och Business Intelligence. Bland våra internationella kunder finns TNS, Devoteam, Semcon, ErgoGroup, Deltares och Rambøll, de tre största globala marknadskommunikationsnätverken samt fyra av de fem stora globala revisionsbyråerna. Maconomy underhåller och supporterar idag 600+ kunder i fler än 50 länder världen över.

Taggar: