VisitSweden väljer Deltek Maconomy

Efter en gedigen behovsanalys och en omfattande utvärdering av marknadens ledande affärssystem för projektorienterade verksamheter har VisitSweden valt Deltek Maconomy som sin nya affärssystemplattform. Lösningen omfattar stöd för både verksamhetens processer och den ekonomiska planeringen, kontrollen och styrningen inom VisitSweden, och kommer användas av medarbetare i 13 länder.

Den nya lösningen innebär att befintliga funktionsorienterade system och manuella arbetsflöden ersätts av en integrerad processorienterad lösning som knyter ihop VisitSwedens affärs- och stödprocesser fullt ut.,

VisitSweden är ett kommunikationsföretag för svensk turistnäring. Företaget ägs till lika delar av staten via Näringsdepartementet och den svenska besöksnäringen via Svensk Turism AB. Uppdraget är att i utlandet marknadsföra Sverige som resmål och tillsammans med övriga medlemmar i Nämnden för Sverigefrämjande i Utlandet (NSU) internationellt marknadsföra varumärket Sverige.

För mer information:
Stefan Grahn, VD, Deltek Sverige AB
Telefon: +46 733 574913
E-post: StefanGrahn@deltek.com

Om Deltek
Deltek (Nasdaq: PROJ) är den ledande globala leverantören av affärs- och verksamhetssystem designade specifikt för projektorienterade verksamheter inom privat och offentlig sektor. I decennier har vi hjälpt våra kunder att realisera mätbara förbättringar genom att automatisera affärsprocesser och leverera faktabaserat beslutstöd. Mer än 14 500 kunder och 1,8 miljoner användare, i fler än 80 länder runtom i världen förlitar sig idag på Delteks lösningar för att förbättra marknadsbearbetning och försäljning, optimera resurser, effektivisera processer och leverera än mer lönsamma projekt.
Deltek – Know more. Do more.® Läs mer på www.deltek.se