Helen Borgardt ny affärsområdeschef för Marknad och Media på Demoskop

Report this content

Demoskop växer och satsar på ett nytt affärsområde Marknad och Media. Syftet är att samla produkter och kompetens för att ännu bättre möta kundernas behov. Det handlar om affärsutveckling, kundresan, varumärke- och kommunikationsmätningar och andra produkter som svarar mot kundernas behov av insikter.

Helen Borgardt träder in i rollen som affärsområdeschef för Marknad och Media på Demoskop.

Helen har lång erfarenhet som affärsutvecklare inom marknadsanalys och varumärke- och kommunikationsmätningar. Hon kommer närmast som en roll som affärsutvecklare på Origo Group och har grundat undersökningsföretaget Investigo.

”Att bidra till utveckling är det roligaste jag vet. Därför är det väldigt inspirerande att möta så engagerade och skarpa medarbetare som vi har på Demoskop. Jag ser fram emot att vi tillsammans ska göra större skillnad för våra kunder”, säger Helen Borgardt.

”Helen Borgardt har precis den bakgrund vi behöver för att bygga affärsområde och driva tillväxt. Hon har en bakgrund som entreprenör och det passar perfekt i vår företagskultur där det är högt i tak och snabba beslut. Dessutom har hon djup kompetens som affärsutvecklare och undersökare. ”, säger Karin Nelsson, vd på Demoskop.

För ytterligare information kontakta:

Karin Nelsson, karin.nelsson@demoskop.se, 070-221 39 94

Helen Borgardt, helen.borgardt@demoskop.se, 070-567 74 50

Demoskop (demoskop.se)

Demoskop grundades i Stockholm 1989 och erbjuder idag analys, undersökningar och rådgivning baserad på data av hög kvalitet. Vi finns i Göteborg och i Stockholm.