• Demoskop/

Lena Mattsson Axman ny seniorkonsult och ansvarig för kvalitativa undersökningar hos Demoskop

Report this content

Demoskop växer och satsar på att utveckla området kvalitativa undersökningar. I takt med att alltfler kvalitativa undersökningar genomförs digitalt och möjligheterna ökar att i stor skala analysera kvalitativ information satsar Demoskop på att vidareutveckla erbjudandet inom kvalitativa undersökningar. Syftet är att ännu bättre möta kundernas behov av kvalificerade insikter. Det kan handla om gruppdiskussioner, djupintervjuer, men även om att analysera stora mängder text som finns i sociala medier eller i andra kanaler kunden har i sitt ekosystem.

Lena Mattsson Axman träder in i rollen som seniorkonsult med särskilt ansvar för det kvalitativa erbjudandet hos Demoskop.

Lena har lång erfarenhet som konsult inom kvalitativa metoder. Hon kommer närmast från Beyond Research.

”- Det ska bli otroligt spännande att få addera och fördjupa det kvalitativa perspektivet på Demoskop framåt. Inte minst att skapa starka synergieffekter med det kvantitativa för att skapa ett ännu större värde för våra kunder”, säger Lena Mattsson Axman.

”- Lena har precis den bakgrund och erfarenhet vi behöver för att möta de behov våra kunder har och nyfikenheten kring de möjligheter den tekniska utvecklingen innebär. Hennes bakgrund som konsult parat med en nyfiken person passar perfekt i vår företagskultur där det är högt i tak och snabba beslut.”, säger Karin Nelsson, vd på Demoskop.

För ytterligare information kontakta:
Karin Nelsson,
karin.nelsson@demoskop.se, 070-221 39 94

Lena Mattsson Axman, lena.mattsson.axman@demoskop.se, 073-053 41 13

Demoskop erbjuder undersökningar, analys och rådgivning inom samhälle & opinion, marknad & media, arbetsliv och företag samt privatekonomi. Företaget är banbrytande i metodutveckling och analys av nya datakällor. Det moderna angreppsättet har banat väg för träffsäkra slutsatser med direkt affärsnytta för företag och organisationer. Läs mer här www.demoskop.se