Dentalum förvärvar Tareqs Klinik AB i Hultsfred

Report this content

Dentalum expanderar till en ny region genom förvärvet av Tareqs Klinik AB i Hultsfred. Idag består Dentalum av 13 kliniker belägna i sex regioner i Sverige.

Den 18 maj 2021 blev Tareqs Klinik AB en del av Dentalum-gruppen. Kliniken är belägen i centrala Hultsfred och utför allmäntandvård, akuttandvård, implantatbehandlingar och protetik. Tareq Hassan grundade kliniken år 2017 och fokuserar på att erbjuda sina patienter en högkvalitativ tandvård med en bra service i en trygg miljö.

• Tillsammans med min personal har jag drivit min klinik under flera år och har inte tidigare funderat över eller varit i behov av att sälja min klinik. Jag har dock alltid haft högt uppsatta mål och strävat efter att vidareutveckla min verksamhet och tillsammans med Dentalum får jag både resurserna, förtroendet och stödet att förverkliga detta, säger grundaren till Tareqs Klinik, Tareq Hassan.
  • Det är med stor glädje som vi ingår partnerskapet med Tareqs Klinik. Tareq och hans medarbetare har visat på hur man driver en välmående och välfungerande tandvårdsklinik på ett hållbart sätt med en genomgående hög vårdkvalitet. Vi beundras av Tareqs driv och ambition och ser fram emot att påbörja vår gemensamma utvecklingsresa tillsammans där vi utökar vår närvaro i regionen, säger Dentalums VD Max Dorthé Ladow.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Max Dorthé Ladow, VD och medgrundare, +46 709 85 97 83, max.ladow@dentalum.com

Marcus Ladow, Förvärvschef och medgrundare,  +46 763 45 80 80, marcus.ladow@dentalum.com

Besök www.dentalum.com

Dentalum Operations AB (publ) är en snabbväxande tandvårdskedja med fokus på att förvärva lönsamma och hållbara tandvårdskliniker i Norden. Dentalums filosofi bygger på lokal förankring där klinikägarna får fortsätta vara entreprenörer och driva verksamheterna med hög självständighetsgrad även efter genomfört förvärv. Dentalum har som mål att bygga en organisation i världsklass och är övertygade om att rätt arbetsmiljö, utvecklingsmöjligheter och företagskultur skapar ett motiverande och engagerande arbetsklimat som leder till den högsta kvalitet av vård och en enastående service till våra patienter.