Dentalum förvärvar Vesalis Dental i Jönköping

Dentalum förvärvar den Jönköpingsbelägna kliniken Vesalis Dental (tidigare Tandläkare Hans Hallquist AB), som blir den tolfte kliniken att ingå i Dentalum-gruppen. Genom förvärvet av Vesalis Dental är Dentalum numera representerat i regionerna Halland, Västra Götaland, Jönköping, Stockholm och Dalarna.

Från och med den 29 december 2020 ingår Vesalis Dental i Dentalum och blir därmed Dentalums tolfte klinik. Kliniken är belägen i centrala Jönköping och har med Hans Hallqvist i spetsen tagit hand om patienter i över 30 år. Vesalis Dental utför högkvalitativ och modern tandvård i en digitaliserad miljö där en betydande del av tandtekniken produceras på kliniken.

• Det känns fantastiskt kul att få avsluta ett händelserikt år för Dentalum genom att inleda ett partnerskap med Vesalis Dental. Hans Hallqvist har framgångsrikt drivit Vesalis Dental till att bli en väletablerad klinik med ett gott renommé i regionen. Kliniken kännetecknas av hög servicenivå och ledande behandlingsmetoder inom svensk tandvård. Hans gedigna erfarenhet och kompetens är en stor tillgång till Dentalum och vi ser fram emot att få arbeta närmare med hela teamet på kliniken, säger Dentalums VD Max Dorthé Ladow.
  • Det är både spännande och inspirerande att få påbörja ett samarbete med Dentalum. Med tanke på att pensionen närmar sig var det viktigt att säkerställa en köpare som delar våra värdegrunder och som värnar om patienterna på samma sätt som vi gör här på Vesalis. Med Dentalums decentraliserade strategi och lokala förankring kändes det som ett självklart val, trots att ett flertal aktörer visade intresse i processen, säger Hans Hallqvist, Vesalis Dentals grundare och klinikchef.

Marcus Ladow, Förvärvschef och medgrundare, +46 763 45 80 80, marcus.ladow@dentalum.com