Dentalum ingår samarbete med Sthlm Dental Clinics

Dentalum fortsätter att växa och välkomnar Sthlm Dental Clinics in i gruppen. Genom förvärvet stärker Dentalum ytterligare sin marknadsposition och tillgänglighet i Stockholmsområdet.

Från och med den 2 november 2020 blev Sthlm Dental Clinics tre kliniker en del av Dentalum. Klinikerna är belägna på Södermalm, Kista och Skärholmen och erbjuder såväl allmäntandvård, tandreglering, implantatbehandlingar och estetisk tandvård. Sthlm Dental Clinics har grundats av Edvin Pouyan Arianpars och Sami Nikoei och har tillsammans med sitt starka team byggt upp högpresterande kliniker med ett fokus på att ge sina patienter en utmärkt service och den högsta kvaliteten av tandvård.

• När vi träffade Dentalum hade vi inga planer på att sälja våra kliniker, men deras nytänkande sätt och affärsmodell attraherade oss och vi bestämde oss för att ingå ett samarbete tillsammans med dem. Nu ser vi fram emot att ta våra verksamheter till nästa nivå och vara med och utveckla Dentalum till att bli den ledande tandvårdsaktören i Sverige, säger grundarna till Sthlm Dental Clinics, Edvin Arianpars och Sami Nikoei.
  • Dentalum har följt Sthlm Dental Clinics utveckling under en lång tid och är oerhört stolta och glada över att få inleda ett hållbart, långsiktigt och framgångsrikt partnerskap tillsammans med Edvin, Sami och personalen på Sthlm Dental, säger Dentalums VD Max Dorthé Ladow.

Marcus Ladow, Förvärvschef och medgrundare, +46 763 45 80 80, marcus.ladow@dentalum.com