Noel Abdayem blir en del av Dentalums investeringskommitté

Tandborstkungen, tillika grundaren av bolaget the Humble Co, Noel Abdayem som sedan en tid tillbaka är aktieägare i Dentalum, tar nu plats i bolagets investeringskommitté.

Noel Abdayem är tandläkare och framgångsrik entreprenör. Parallellt med sina tandläkarstudier i Riga, Lettland år 2013, startade Noel upp bolaget The Humble Co vars produkt till en början var en miljövänlig bambutandborste. The Humble Co växte till att bli ett slagkraftigt distributionsbolag och är idag den ledande FMCG-koncernen inom hälsa och välbefinnande.

För sina framgångar med The Humble Co har Noel utsetts till Årets Raket inom YEoS – Sveriges ledande nätverk för unga entreprenörer med höga ambitioner samt mottagit pris av kung Carl XVI Gustaf som årets unga pionjär. Noel har även medgrundat Humble Smile Foundation som arbetar med förbättringen av barns tandhälsa globalt.

• Det känns väldigt spännande att välkomna Noel till Dentalum och vi ser fram emot ett givande utbyte och framgångsrikt samarbete tillsammans. Noels erfarenhet och branschkännedom utgör ett starkt bidrag till Dentalums investeringskommitté och vår fortsatta tillväxtresa, säger Max Dorthé Ladow, Dentalums VD
  • Jag har sedan en tid tillbaka följt Dentalums snabba tillväxtresa och imponerats av vilka kliniker de förvärvat hittills. Det känns kul att få vara med på den fortsatta resan tillsammans med bolaget och bidra med både kompetens och mitt nätverk, säger Noel Abdayem.

Marcus Ladow, Förvärvschef och medgrundare, +46 763 45 80 80, marcus.ladow@dentalum.com