Jan Würtz ny VD i Dentronic

Report this content

Jan Würtz ny VD i Dentronic Jan Würtz tillträder som ny verkställande direktör i Dentronic AB i april 1999. Företagets grundare och nuvarande verkställande direktör Anders Sundh kommer att fokusera på produkternas vetenskapliga dokumentation och utbildning. - Dentronic kommer att ha stor glädje av Jans internationella erfarenhet i det fortsatta arbetet att bana väg för framtidens tandvård. Detta innebär också att jag nu får möjlighet att fokusera på de delar i vår verksamhet som har en direkt koppling till tandläkarens pressade arbetssituation och patienternas behov, säger Anders Sundh. Jan Würtz kommer närmast från Pharmacia Upjohn där han sedan 1990 varit VD för Pharmacia Upjohn Diagnostics AB, ett bolag verksamt inom allergidiagnostik. Under hans ledning har verksamheten utvecklats till att idag omsätta drygt 1,6 mdr SEK och därmed vara global marknadsledare med 70% av marknaden för in- vitro allergidiagnostik. - Vi har hittat en optimal lösning där Jans mångåriga internationella erfarenhet från medicinsk teknik kombineras med den kontinuitet som Anders Sundh står för i utvecklingen av Dentronics produkter , säger Christer Spångberg, styrelseordförande i Dentronic. Dentronics affärsidé är att erbjuda tandvården helhetslösningar för bättre, effektivare och miljövänligare tandrestaurationer baserade på cad/cam-teknik. Dentronics system Decim effektiviserar tandvårdens arbetsmetoder och sänker dess kostnader. Denzir är det första tandrestaurationsmaterial som är både hälsovänligt och hållbart. Denzir är CE-certifierat och kan därmed marknadsföras i Europa. Produkterna representerar en ny generation teknik och material som löser stora problem inom den traditionella tandvården. Dentronics aktie handlas på Nya Marknaden. För ytterligare information: www.dentronic.se Anders Sundh Jan Würtz Tel: 0910-83570 Mobil: 070-5925670 Mobil: 070-5912307 E-post: anders.sundh@dentronic.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/24/19990324BIT00100/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/1999/03/24/19990324BIT00100/bit0002.pdf