Nyemission beslutad och rekrytering av ny försäljningschef

Report this content

Nyemission beslutad och rekrytering av ny försäljningschef Styrelsen i Dentronic AB har beslutat att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare där varje gammal A eller B-aktie berättigar till teckning av tre nya B-aktier. Med en emissionskurs på 3 kronor beräknas bolaget tillföras ca 40 mkr efter emissionskostnader. Avstämningsdag är 1 oktober och teckning kommer att kunna ske under perioden 11 oktober - 1 november 1999. Emissionsprospekt offentliggörs vid månadsskiftet september/oktober. Ägare motsvarande 25,2% av kapitalet har förklarat sin avsikt att teckna sin del av nyemissionen vilket motsvarar 10,6 mkr. Peter Lindquist tillträdde 16 augusti som ny försäljningschef. Peter har lång försäljningserfarenhet av medicintekniska produkter, främst som VD för det svenska försäljningsbolaget i Pharmacia Upjohn Diagnostics. Kraftfulla utvecklingsinsatser har resulterat i ett spännande produktsortiment samt lansering av hättor och kronor under nästa år. Beslutet om kapitaltillskott innebär att vi nu kan koncentrera oss på att kommersialisera våra produkter. Tillskottet av Peter Lindquist som ny försäljningschef tillför kunskap och erfarenhet för framgångsrik bearbetning av marknaden, säger VD Jan Würtz. Skellefteå den 8 september 1999 Dentronic AB Jan Würtz Verkställande direktör För ytterligare information kontakta: Jan Würtz, Verkställande direktör Telefon 0910-835 70 Mobil 070-592 56 70 Pehr Marklund, Ekonomi och Finans Telefon 0910-835 70 Mobil 070-644 25 29 www.dentronic.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/08/19990908BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/08/19990908BIT00200/bit0002.pdf