Två nya styrelseledamöter i Dentronic

Report this content

Två nya styrelseledamöter i Dentronic Steve Trygg och Anders Johansson valdes vid dagens extra bolagsstämma till ordinarie styrelseledamöter i Dentronic AB. Steve Trygg är en av Sveriges mest namnkunniga reklammän med internationellt varumärkesbyggande som specialitet. Sedan 1982 har han varit bosatt i USA där han varit arbetande styrelseordförande och ägare i Andersson & Lembke med kontor i New York, San Fransisco, Amsterdam och Hong Kong. Sedan april 1998 äger han reklambyrån Bröderna Trygg i Stockholm som ansvarar för Ericssons varumärke internationellt. Steve Trygg har även styrelseuppdrag för Swedish- American Chamber of Commerce, American-Scandinavian Foundation samt Medical Medicine Systems. Anders Johansson äger, efter full konvertering av utestående konvertibla skuldebrev, 18% av kapitalet i Dentronic. Han har tidigare erfarenhet inom internationell handel från bland annat SKF, Volvo och ABB. Skellefteå 17 februari 1999 Dentronic AB Anders Sundh Verkställande direktör För ytterligare information kontakta: Anders Sundh, VD Telefon 0910-835 70 anders.sundh@dentronic.se www.dentronic.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/02/17/19990217BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/02/17/19990217BIT00500/bit0002.pdf