deo.com i samarbete med ZTV och ejay

deo.com i samarbete med ZTV och ejay Landsomfattande talangjakt efter morgondagens stjärnor deo.com anordnar tillsammans med ZTV och ejay en stor talangjakt efter morgondagens artister. Första pris är ett skivkontrakt på Warner Music. Vinnaren röstas fram av en expertjury och av ZTVs tittare och koras vid en gala i Globen i höst. - deo.com jobbar ständigt med att söka efter och lyfta fram nya talanger inom musik. Mycket genom att låta osignade artister presentera sig och sin musik gratis på vår site. Vi vill vara med och hitta morgondagens stjärnor och det här är ett sätt för oss att ytterligare bidra till nytillskott inom svenskt musikliv, säger Micke Levine, promotion manager för deo.com. ZTV Talangjakt 2000 består av två kategorier; pop/rock och dance/hip-hop. Av de inskickade bidragen väljs fem låtar i varje kategori ut. Juryn består av deo.coms A & R Jan Andersson, ZTVs musikansvarige William Russmark samt Mattias Wachtmeister från Warner Music. Anmälan till tävlingen pågår under hela våren genom att bidrag skickas till en gemensam site för deo.com, ZTV och ejay. - Vi månar om svensk musik och vill hjälpa nya oetablerade artister att komma fram. I Sverige finns det tusentals artister utan skivkontrakt och genom ZTV Talangjakt 2000 kan vi ge några av dem en plattform att stå på, säger William Russmark musikansvarig på ZTV. - I Sverige finns det tusentals garageband och människor som sitter hemma vid sina datorer och producerar musik. Vi vill ge dem ett forum för att de ska få sin musik hörd av ett skivbolag. Vi är alltid ute efter nästa Red Hot Chili Peppers eller Antiloop, säger Mattias Wachtmeister på Warner Music. Information om tävlingen finns på hemsidorna www.ztv.se, www.deo.com och www.ejay.nu. deo.com är en av Europas första kommersiella musikportaler för nedladdningsbar musik. Portalen erbjuder förutom musik även redaktionellt material i form av skivrecensioner, biografier, reportage, nyheter etc. Musiken överförs i form av kopieringsskyddade ljudfiler via Internet till kunderna. deo.coms system säkrar artisternas upphovsrätt och därmed deras ersättning. På musikportalen erbjuds även artister utan skivkontrakt att presentera sig och sin musik och därmed nå ut till en bredare publik. Genom direktkontakt med artister och skivbolag erbjuder deo.com ett växande antal titlar till försäljning via Internet. I dagsläget är cirka 12.000 titlar utav företagets dryga 200.000 titlar tillgängliga för försäljning. Arbete pågår just nu med att bygga upp lokala kontor och siter runt om i Europa med start i Storbritannien, Tyskland och Frankrike. Gå in på www.deo.com för mer information. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/14/20000414BIT00860/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/14/20000414BIT00860/bit0002.pdf