MNW:s deo.com satsar på dancemusik

MNW:s deo.com satsar på dancemusik nya avtal breddar utbudet på siten deo.com har slutit licensieringsavtal om försäljning och distribution av musik över Internet med Goldhead Music, Dancebeat Records och Music of Life. deo.com har sedan tidigare avtal med dansmusikbolag som Reverb, MNW Record Group och Burning Heart Records. I och med denna satsning har deo.com nu ytterligare breddat utbudet av dansmusik. Avtalet inkluderar licensrättigheter av ett omfattande antal titlar i respektive bolag. Danceakter som Miranda, Astral Projection, Norman Cook och Paul Oakenfield finns inom kort att tillgå på deo.com. De nya avtalen öppnar deo.com för en ännu större publik. Avtalens omfattning gör att vi blir en av de främsta musikaktörerna på Internet med denna typ av musik, säger Fredrik Sidfalk, CEO på deo.com. Nya stjärnskottet Miranda är en av artisterna som nu finns tillgängliga på deo.com. Hon är just nu aktuell med den nya singeln "Feel the effect". deo.com utlyser i och med detta en tävling på siten där Mirandas fans får chansen att producera hennes kommande video. Genom att gå in på www.deo.com kan användare ladda ner ljudfiler som bas för det kreativa skapandet. Därefter får vederbörande skapa fritt med hjälp av 3D, video, flash etc. Bidragen bedöms sedan av en jury bestående av Miranda själv, Lazar Silvergren på Goldhead Music och deo.coms Micke Levine. Det vinnande bidraget blir sedan videon för "Feel the effect" och kommer att användas för att levandegöra den nya singeln. Goldhead music - en av Europas största trance, techno label med samlingar som Destination Goa, Miranda och Astral Projection. Dancebeat Records - en av de tyngre bolagen inom svensk dancemusik med artister som Ardis, Nina Fernandez och Shikisha. Music of Life - pionjärer inom brittisk rap, ragga /hip hop med världskända breakbeat och sample album. Ex på artister: Norman Cook, Dj Supreme, Simon Harris. deo.com har sedan tidigare samarbeten med MNW Record Group, Reverb, Burning Heart Records, Bolero Records, Startklart, Poko Records, Countdown Music, Jacky Boy Music, Round Tower Music, KD studios, General overseas, Round records och N C Productions.. MNW:s dotterbolag deo.com är ett musikbolag för nedladdningsbar musik. Med sina 250.000 musiktitlar är bolaget störst i Europa. Av dessa titlar finns 18.000 tillgängliga på nätet. Siten erbjuder förutom musik även redaktionellt material i form av skivrecensioner, biografier, reportage, nyheter etc. Musiken överförs i form av kopieringsskyddade ljudfiler via Internet till kunderna. deo.coms system säkrar artisternas upphovsrätt och därmed deras ersättning. På musiksiten erbjuds även artister utan skivkontrakt att presentera sig och sin musik och därmed nå ut till en bredare publik. deo.com lanserar Version 3.0 i maj 2000. Lokalt anpassade versioner för Tyskland, England, Spanien, Finland, samt Frankrike introduceras under maj månad. Till hösten lanseras siten även i Holland och Italien. Gå in på http://www.deo.com för mer information. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00840/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00840/bit0002.pdf