• Design Passion/

Casa Cor presenterar de svenska arkitekter och designers som är utvalda att delta i årets designhändelse vid en pressträff den 24 april

Report this content

Nu är det klart vilka svenska arkitekter och designers som ska förvandla de tomma rummen i Casa Cor huset till ett passionerat hem. Det blir en intressant blandning av ”rookies” och mer etablerade namn.

På pressträffen den 24 april medverkar de utvalda. Vi berättar även vilket rum och funktion som de blivit tilldelade, samt presenterar den fiktiva familj som hemmet skapas för.

Det är 35 rum som ska designas och inredas. Målet är att skapa en unik och levande utställning i form av ett privathem, som samlar och visar upp det allra senaste och mest nyskapande inom svensk arkitektur och design.

Vi avslöjar också vilket företag som blir officiell partner till Casa Cor 2007.

Den 2 juli går kreatörerna in i huset. Den 1 september öppnas dörrarna för allmänheten.

Datum: tisdag den 24 april 2007
Tid: Kl. 10 -11
Plats: T-house, Engelbrektsplan 1
(Birger Jarlsgatan/Engelbrektsgatan vid Humlegården)
OSA den 20 april: lotti.ander@casacor.se

Casa Cor - det passionerade hemmet, ger Sverige en lustfylld designupplevelse, en ny marknadsplats för producenter inom hem- och inredningsindustrin och ett unikt showhouse för arkitekter och designers. Casa Cor, ”hus av färg” på portugisiska, är en tjugoårig framgångssaga. Evenemanget genomförs årligen i ett femtontal städer i Brasilien och har hittills haft närmare fyra miljoner besökare. Nu expanderar Casa Cor till Europa, med start i Stockholm. Casa Cor öppnar den 1 september i T-house, Engelbrektsplan 1, och pågår i sex veckor. Därefter rivs allt. Via en auktion säljs delar av inredningen. Bakom Casa Cor står bland andra Lotti Ander, tidigare chefredaktör på Sköna Hem.