Bydalsfjällen skyltar om

Report this content

I samband med att sportloven nu tar fart sattes den första skylten för Bydalsfjällen upp. Skylten vid infarten till Bydalsfjällen är en milstolpe mot målet att öka antalet gäster och antalet arbetstillfällen året runt i områdena Gräftåvallen, Fjällhalsen, Bydalen, Höglekardalen, Hosjöbotten och Dammån.

– Vi har nu kommit en bit på väg på vår resa till att bli Sveriges mest personliga fjällupplevelse. Vi har förmodligen Sveriges snällaste och trognaste gäster samt stugägare som är sanna ambassadörer och gillar vår produkt, säger Ingrid Thyberg, styrelseordförande Bydalsfjällen AB.

Under förvintern har Bydalsfjällen öppnat ett gemensamt online-bokningssystem där gäster kan boka och betala via webben. En ny grafisk profil har också tagits fram och skylten är ett resultat av det arbetet.

– Samarbetet i destinationsbolaget ger oss en överblick över alla bokningar och gästflöden genom våra fjäll vilket innebär att vi kan erbjuda våra gäster bättre service, säger Ingrid Thyberg.

Destinationsbolaget ägs av de tio turistentreprenörerna i området.

För mer information kontakta:

Ingrid Thyberg, styrelseordförande Bydalsfjällen AB, 070-554 54 64

Mer information om Bydalsfjällen på http://www.bydalsfjallen.se

Kort om Bydalsfjällen

Destination Bydalsfjällen i Jämtland består av områdena Gräftåvallen, Fjällhalsen, Bydalen, Höglekardalen, Hosjöbotten och Dammån. Här erbjuds utförsåkning i 50 nedfarter med 17 liftar. Här finns en snowpark och en skicrossbana samt flera barnområden. Det finns 70 km preparerade längdspår, turåkning på fjället, skotersafari och samisk turism. Bydalsfjällen anses vara Östersundarnas hemmafjäll men förutom närmarknaden kommer de flesta gästerna från Norrlandskusten och Mälardalen. http://vinter.bydalsfjallen.se

Taggar: