Schibsted lanserar ny resemarknad

Report this content

I dag lanseras Destination.se – Sveriges nya resemarknad. Destination.se samlar resebranschens största aktörer inom flyg, charter och hotell på ett ställe.

Etableringen av Destination.se sker tillsammans med Finn.no, Norges största marknadsplats på Internet. Tillsammans med Aftonbladet Tillväxtmedier har Finn.no stått för utvecklingen av tjänsten.

- Vi har haft två mål med Destination.se. Det första har varit att samla hela Sveriges reseutbud på ett ställe. Det andra har varit att skapa en tjänst som är lätt att använda och som sorterar hundratusentals resor på ett logiskt sätt", säger Frans Storm, vd för Destination.se

Destination.se söker hos:
- 700 flygbolag
- 50 000 hotell
- 500 000 charterresor
- Sista minuten från Ving, Fritidsresor och Apollo
- 50 hyrbilsföretag

- Hittills har det varit svårt för resekonsumenten att få en samlad överblick över marknaden. Den typiska resenären besöker ett antal resesajter innan man bokar sin resa och det har fram tills nu inte funnits någon central utgångspunkt i sökandet. Det problemet löser vi med Destination.se, säger Mats Eriksson, vd för Aftonbladet Tillväxtmedier.

- Destination.se är en trygg plats för den som letar resor. Vi har avtal med alla våra partners och presenterar alla priser i realtid. Vi är också en neutral resemarknad och har inget intresse av att sälja någon specifik resa utan speglar utbudet, säger Frans Storm.

Destination.se ägs och drivs av Schibstedkoncernen som ligger bakom flera av Nordens största sajter t ex Blocket.se, Hitta.se och norska Finn.no.