300 personer anmälda till Starta företag-dagen i Karlstad

Starta företag-dagen hjälper den som funderar på att starta företag med samlad information om vad man behöver veta och göra för att starta eget.

I Karlstad genomförs Sveriges största Starta företag-dagen någonsin i samarbete med Det företagsamma Värmland.

Starta företag-dagen arrangeras av myndigheterna Arbetsförmedlingen, Bolagsverket, Försäkringskassan, Skatteverket, Tillväxtverket och Tullverket. Starta företag-dagen i Karlstad blir den största som någonsin genomförts i hela landet.

Värmländska rådgivare, finansiärer och andra aktörer finns på plats för att informera om vad de erbjuder nya företagare för stöd: Almi, Communicare, Drivhuset, IFS, Nyföretagarcentrum, Värmlandskooperativen (Coompanion).

Under dagen berättar värmlandsföretagaren Emma Norén, Noréns smak och upplevelser AB om hur hon startade och idag driver sitt företag.

Tid: Torsdagen den 10 maj kl. 9-16
Plats: Scalateatern, Västra Torggatan 1, Karlstad

Anmälan i förväg är obligatorisk via www.verksamt.se/starta-foretag-dagen, anmälan är öppen till och med onsdag, så långt platserna räcker.

Deltagande i Starta företag-dagen är kostnadsfritt, lunch och fika ingår. Dessutom erbjuds deltagarna bussresa från Värmlands alla kommuner.

Ytterligare information:

Johan Lager, Tillväxtverket, 0702-26 90 04
Nicklas Larsson, Tillväxtverket, 0705-60 68 49
Sofia Axelson, Almi Företagspartner Värmland, 070-618 00 24
Ulf Larsson, Tillväxtverket, 0733-55 24 55, ulf.larsson@tillvaxtverket.se
Kerstin Thynell, Skatteverket, 0739-44 19 07

Det företagsamma Värmland som drivs av Almi Företagspartner Värmland. på uppdrag av Region Värmland. Tillsammans med Värmlands alla kommuner vill man få värmlänningarna mer positivt inställda till entreprenörskap och företagande.

Om Starta företag-dagen
Starta företag-dagen vänder sig i första hand till den som funderar på att starta företag. Målsättningen med dagen är att ge deltagarna överblick över vad man behöver veta och göra för att starta företag. Deltagarna får information om vad myndigheter och andra aktörer har för uppgifter och vilken typ av hjälp som erbjuds. Bakom dagen står Tillväxtverket, Bolagsverket, Skatteverket, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Tullverket. Hittills har över 28 000 personer deltagit i Starta företag-dagen. Läs mer på www.verksamt.se/starta-foretag-dagen.