Pressinbjudan: Företagare lär sig historieberättande i Sunne

Den 7 december bjuder Sunne kommun in till en dag i historieberättandets tecken. Sunne har en stark tradition av historieberättande och kommunen har arbetat målmedvetet för att profilera sig som en fantasirik och nyskapande plats. Nu ges Sunnes företag möjligheten att lära sig hur man, likt kommunen, kan använda storytelling för att stärka sitt eget varumärke.

Kjell Dahlin är retorikkonsult och hans bok ”Popretorik” har vunnit ett hedersomnämnande i tävlingen Årets Ledarbok. Han menar att alla företag har en unik berättelse som kan användas för att stärka företagets varumärke.

Som en god berättare handlar det om att lära sig ta fram det kittlande och intressanta i just din historia. Kjell kommer bland annat att resonera kring den goda historians tre huvudnycklar.

Workshopen om storytelling tillsammans med Kjell Dahlin är ett led i arbetet med platsvarumärket Sunne | Värmland, om hur kommun och näringsliv tillsammans kan arbeta för att öka attraktionskraften till Sunne.

Varmt välkomna till sagolika Sunne!

Tid: onsdag 7 december, kl 16–20
Plats: Selma Spa+, Sunne