Pressinbjudan: Kommun och näringsliv pratar gemensam attraktionskraft i Grums

Den 30 november bjuder Grums kommun in till en träff om hur kommun och näringsliv kan arbeta tillsammans för att stärka den gemensamma attraktionskraften för varumärket och platsen Grums.

Kommunens attraktionskraft är viktig för att näringslivet ska må bra. Men det omvända är lika viktigt. Företagen är en av kommunens viktigaste dragningskrafter och synergieffekter kan skapas mellan de två. Men följdfrågan blir då: hur ska kommun och näringsliv agera för att lyfta varandra?

Per Ekman från Tendensor AB är expert på just platsers attraktionskraft och place branding. Per kommer hålla en presentation med konkreta exempel på hur medvetet arbete med platsers varumärke kan lyfta attraktionskraften ur olika perspektiv. Därefter följer en workshop där vi tittar konkret på hur vi tillsammans kan lyfta Grums attraktionskraft.

Britt Lindvall kommer även medverka och berätta om hur hon gjort sitt fascinerande företag Treehotel uppmärksammat och efterfrågat både inom och utanför Sverige.

Väl mött!

Tid: 30 november, 15.00–19.30