Pressinbjudan: Lapp på luckan när Årjäng samlar företagarna

Årjäng är en sann entreprenörskommun. Över 40 % av befolkningen bedriver, eller är engagerade i, företagande och tack vare närheten till Norge finns en köpkraft som motsvarar en ort med mer än tre gånger så många invånare. Detta vill Årjängs kommun ta till vara på. När kommunen samlar näringslivet till företagsdag den 1 februari är det fullsatt.

Under eftermiddagens späckade schema hittar vi bl.a. prisutdelning i tävlingen Dream Big – vad vill du att Årjängs kommun ska vara känt för 2025? Inspiration i form av tre framgångsrika företagare från trakten, som berättar sina historier om hur de lyckades förverkliga sina entreprenördrömmar, samt ett inspirerande föredrag av retorikexperten Kjell Dahlin.

Syftet med dagen är att inspirera och utveckla. Ett sunt näringsliv är fundamentalt i varje kommun, inte minst i en mindre kommun som Årjäng, och kommunen vill att deras företagare ska känna uppskattning, lära av varandra och få möjlighet att bli ännu duktigare.

Se bifogat program för samtliga hålltider och aktiviteter.

Varmt välkomna!

Tid: 1 februari, 15:00–20:30
Plats: Best Western Hotel Årjäng
Arrangör: Årjängs kommun

Marita Närtell, Näringslivsutvecklare, Årjängs kommun
marita.nartell@arjang.se

Karin Lekemark, Informatör, Det företagsamma Värmland
karin.lekemark@almi.se

Denna aktivitet är en del av satsningen Det företagsamma Värmland, som drivs av Almi Företagspartner Värmland på uppdrag av Region Värmland och ska tillsammans med Värmlands alla kommuner och hela innovationssystem få Värmlänningarna mer positivt inställda till entreprenörskap och företagande.