Pressinbjudan: Näringsliv på frammarsch möts i Eda

Den 17 november bjuder Eda kommun in till Näringslivsdag. Företagare, kommunrepresentanter och rådgivare träffas för att inspireras och lära av varandra. Programmet är späckat av spännande och givande aktiviteter.

Näringslivet i Eda kommun är på frammarsch. Under förra året togs ett näringslivsprogram fram och kommunens fokus på företagare har gett framgång, man klättrade 19 placeringar i Svenskt Näringslivs senaste ranking av det lokala företagsklimatet. Med Näringslivsdagen tar man ännu ett steg för att lyfta det lokala näringslivet.

Programmet för eftermiddagen och kvällen rymmer bland annat:
-    Företaget BAM 54 föreläser om marknadsföring och försäljning
-    Tre framgångsrika lokala företagare berättar om sin syn på vad som krävs för att lyckas som företagare
-    Vinnaren av idétävlingen Dream Big utses
-    Föreläsning av Håkan Loob och Conny Evenson från Färjestadsakademien, om vikten av ledarskap och lagarbete.

Vi guidas genom eftermiddagen och kvällen av moderator Julia Rosqvist från Julia & Co. Se bifogat programblad för samtliga aktiviteter och hålltider.

Tid: 17 november, 15.00–21.00
Plats: Thon Hotel, Charlottenberg