Pressinbjudan: Säfflebutiker lär sig visual merchandising

Cecilia Angervall Fjellman har arbetat med varumärken som Polo Ralph Lauren, Sand, Bruuns Bazaar och Marc O’Polo. Den 15 november ger hon butiksägarna i Säffle möjligheten att lära sig hur man, genom att visa upp butikens produkter på ett tilltalande sätt, skapar en inbjudande atmosfär som ökar både trivsel och försäljningssiffror. Med andra ord, hur man med hjälp av produktexponering får kunden att gå från tanke till handling.

Sedan mitten av 1990-talet driver Cecilia företaget Stil & Känsla, som arbetar med att exponera produkter inom modebranschen. Visual merchandising handlar om att ge kunderna den rätta känslan, som inspirerar dem att ta sig från gatan och skyltfönstret, in i butiken och hela vägen till kassan.

Under kvällen delar Cecilia Angervall Fjellman med sig av tips och erfarenheter. Vi provar även praktiskt på olika sätt att exponera produkter.

Tid: 15 november, kl 18.30–20.30
Plats: Butik Odahlia, Östra Storgatan 10, Säffle