Pressmeddelande: Fokus på varumärket Forshaga

Den 27 januari bjuder Forshaga kommun in näringslivet till en ledardag om framtiden för varumärket Forshaga.

Näringsliv och kommun är viktiga ambassadörer för Forshaga. Men hur vill vi att Forshaga ska uppfattas och vad vill vi gemensamt fylla vårt varumärke med?

– Alla som på något sätt har en relation till Forshaga kommun är viktiga varumärkesbyggare. Det är tillsammans som vi kan skapa en gemensam bild av vår kommun. Vi startar därför en process mot en likriktighet kring varumärket för invånare, besökare och etablerare. Men också för att tjäna på det internt – att varumärket blir en flagga under vilka alla verkar, säger Ingrid Näsström, kommunchef i Forshaga kommun.

Vid workshopen ”Forshaga – en plats som tar plats” kommer kommun, förenings- och näringsliv tillsammans nysta ut den gemensamma bilden av varumärket Forshaga.

Inför workshopen kommer Peter Rovér från Effect management att hålla en inspirationsföreläsning om ”varumärkta verkligheten”. Peter Rovér har en lång erfarenhet av att lansera, ompositionera och förädla varumärken samt att använda varumärkesarbetet som draglok i förändringsprojekt.

Ledardagen kommer att vara i Kulturhuset i Deje. Kontaktpersonerna finns tillgängliga för frågor fredag den 27 januari efter klockan 15.

Ingrid Näsström, kommunchef Forshaga kommun

Marcus Ekholm, Näringslivschef, Forshaga kommun

Karin Lekemark, Informatör, Det företagsamma Värmland

Satsningen Det företagsamma Värmland drivs av Almi Företagspartner Värmland på uppdrag av Region Värmland och ska tillsammans med Värmlands alla kommuner och hela innovationssystem få Värmlänningarna mer positivt inställda till entreprenörskap och företagande.