DevCode Group utnämner Johanna Barrsveden till COO

Report this content

DevCode Group; Venture Studion med konsultrörelserna DevCode Consulting och DevCode BPM, som medgrundat framgångsrika ventures som Nordkap, DevCode Payment, DevCode Identity, Ledyer m.fl, baserat i Stockholm, utnämner Johanna Barrsveden till rollen som Chief Operating Officer (COO).

Johanna Barrsveden har arbetat över tio år i bolaget, senast i rollen som Chief Financial Officer (CFO), och kommer nu att axla ett större ansvarsområde. Som COO kommer hon att ansvara för både operativa och administrativa funktioner för att fortsätta Devcode Groups expansiva tillväxt med framgångsrika ventures., samtidigt som hon fortsätter att ha en viktig roll i att utforma företagsgruppens finansiella strategi.

Johanna har varit en central del i utvecklingen av våra finansiella och operativa strategier, vilket har gett henne omfattande erfarenhet och djupgående förståelse för företagsgruppens ekosystem. Det i kombination med ett starkt entreprenörskap och en förmåga att leda både visionärt och effektivt gör henne till det perfekta valet för rollen som COO. Jag är glad att hon har valt att ta det här uppdraget och fortsätta vår framgång och expansion, säger Pedro Hansson, CEO för Devcode Group.

Johanna har bakgrund inom finans och redovisning och har tidigare arbetat på flera välkända bolag. Hon tillträder rollen med omedelbar verkan.

Jag är väldigt taggad på den här utmaningen. Att ha varit en del av DevCodes resa i över tio år har varit spännande och lärorikt. Det finns dessutom en kultur och gemenskap här som är svårslagen. Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta bidra till vår gemensamma framgång tillsammans med det övriga teamet, säger Johanna Barrsveden.

För ytterligare information, kontakta Pedro Hansson på 072-184 40 00 eller via email info@devcode.se.

Pedro Hansson
info@devcode.se

DevCode Group består av DevCode Consulting AB, DevCode BPM AB, DevCode Identity AB, Chambersign Sverige AB, Ledyer AB och intressebolaget Luminary Consulting AB. DevCode Group verkar inom områdena konsulttjänster, B2B-betalningar och identitetstjänster. Den årliga totala omsättningen uppgår till cirka 350 miljoner SEK.

Taggar: