DevCode Identity välkomnar Olivia Englund som Verkställande Direktör

Report this content

Venture Studion DevCode Group välkomnar Olivia Englund som Verkställande Direktör för DevCode Identity AB. Olivia Englund tar över rodret efter Magnus Frost, som nu inleder en ny fas inom företaget där han fortsätter sitt arbete med en ny roll inom ledningsgruppen, och fortsättningsvis kommer att vara baserad på Island.

Olivia Englund som gjort ett betydande avtryck inom DevCode Payment, ett tidigare företag under DevCode Groups paraply, som 2017 köptes av Bambora. Hennes omfattande kunskaper inom betalningar och digitala flöden, i kombination med hennes ledaregenskaper förväntas att fortsätta föra DevCode Identity framåt.

Pedro Hansson, CEO för DevCode Group, uttrycker sin entusiasm: "Det är med stor glädje vi välkomnar Olivia Englund till rollen som VD för DevCode Identity. Olivias imponerande engagemang och ledarskap är kritiska för vår fortsatta strävan efter tillväxt och nyskapande. Vi är samtidigt djupt tacksamma för Magnus Frosts starka insatser som fört bolaget till en framträdande position inom sitt område, och ser fram emot att han fortsätter att bidra i sin nya roll, nu baserad på Island med sin familj."

Olivia Englund: "Att anta denna roll är inte bara ett nytt kapitel i min karriär, utan även en återförening med DevCode Group-familjen. Jag har alltid haft stor respekt för DevCodes innovativa arbete, och ser fram emot att bidra med min erfarenhet och mitt engagemang för branschen, och att erbjuda avancerade identitets- och onboardinglösningar till våra kunder."

Magnus Frost: "Jag ser fram emot de nya utmaningarna som väntar, och är övertygad om att DevCode Identity är i de bästa händerna med Olivia. Jag ser fram emot att fortsätta stödja teamet i min nya roll."

För mer information, vänligen kontakta: Pedro Hansson, info@devcode.se, +46721844000

DevCode Group består av DevCode Consulting AB, DevCode BPM AB, DevCode Identity AB, Chambersign Sverige AB, Ledyer AB och intressebolaget Luminary Consulting AB.

DevCode Group verkar inom områdena konsulttjänster, B2B-betalningar och identitetstjänster. Den årliga totala omsättningen uppgår till cirka 350 miljoner SEK.