Deversify och RLVNT tecknar internationellt distributionsavtal för Acetrack

Report this content

Deversify AB och RLVNT Distribution AB har tecknat ett avtal för distribution i åtta europiska länder av Acetrack, Deversifys ban- brytande lösning för att icke-invasivt mäta fettförbränning. Med Acetrack följer användarna enkelt vilka livsstilsförändringar i kost, träning, sömn och stress som faktiskt leder till att de bränner fett och hur mycket.

”RLVNT är den ledande distributören av sport- och hälsoteknik för konsumenter till butiksledet såväl som e-handlare i Norden, Benelux och Frankrike. Detta avtal är Deversifys utan tvekan största genombrott och innebär att Acetrack når tusentals butiker i ytterligare sex länder”, säger Anders Murman, VD och medgrundare.

Han fortsätter: ”RLVNT har ett unikt nätverk av både återförsäljare och varumärken, såsom MediaMarkt, XXL och Stadium såväl som Adidas, Hyperice, Wahoo och Withings.

Utöver den omfattande räckvidd RLVNT erbjuder, kommer de paketeringsmöjligheter där Acetrack utgör en del innebära att vår försäljningsvolym förväntas att mångfaldigas på kort tid. Dessutom erbjuder detta nätverk nya affärsutvecklings-möjligheter B2B för oss som FoU-bolag.”

”RLVNT och Deversify har samsyn i att konsumenter i Europa alltmer söker nya lösningar för att själva mäta och förstå både sin hälsa och kroppsliga prestanda. Acetrack kompletterar vår breda sport- och hälsoteknikportfölj perfekt och erbjuder våra slutanvändare möjligheten att mäta sin fettförbränning i realtid”, säger Martin Liljegren, grundare RLVNT.

Om Deversify

Deversify är ett svenskt R&D-företag som erbjuder tekniska lösningar inom området konsumenthälsa. Vi utvecklar och kommersialiserar mobila, elektroniska enheter och appar för mätning av biomarkörer för individuell hälsostatus. Våra produkter hjälper människor att förstå – och att förbättra – sin egen hälsa. Vårt uppdrag är att verka som en god motkraft mot dagens livsstilssjukdomar såsom övervikt, diabetes, beroendesjukdomarochhjärt-ochkärlsjukdomar. Deversifyfokuserar på växande konsumentmarknader som idag inom hälsoområdet värderas till över 50 miljarder SEK enbart i Europa och USA. Vår flaggskeppsprodukt, utandningsmätaren Acetrack®️, mäter om din kropp är i fettförbränningsläge och säljs till health tech-användare. Deversify är här för att hjälpa dig förstå din egen hälsa holistiskt – inifrån och ut – från ketoner till EKG.

Om RLVNT

RLVNT är en distributör med stort entreprenörsdriv och en passion för sport, innovation, hälsa och teknologi. Vi strävar efter att ta relevanta och innovativa varumärken till våra marknader. Det gör vi genom starka partnerskap med både varumärken, partners och återförsäljare. RLVNT är i dag verksamma i Norden, Benelux samt Frankrike.