Den Sockerfria dagen 12 oktober: Tema Longevity

Den 12 oktober är det dags för Sockerfria dagen – ett event fyllt av kunskap och inspiration om hur vi kan förbättra vår hälsa genom att minska vårt sockerintag.  Vårt årliga event tillkom 2018 och har arrangeras nu både digitalt och på plats i Stockholm för tredje året i Deversifys regi.

På talarlistan har vi Babben Larsson, Ann Fernholm, Göran Adlén, Andreas Eenfeldt, Linus Petersson och givetvis vår egna Ewa Meurk.

Årets tema är Longevity. Vilken effekt har socker på våra kroppar och vilka långsiktiga hälsovinster kan vi uppnå genom att minska intaget av socker? Nästan alla vet idag att socker inte är bra för vår hälsa, men måste man nolla intaget för alltid om man vill leva länge?

"Sockerfria dagen handlar om att sprida medvetenhet kring de långsiktiga effekterna ett högt sockerintag kan ha på vår fysiska och psykiska hälsa. Genom att minska vårt sockerintag kan vi inte bara öka vår energinivå utan också förebygga allvarliga hälsoproblem såsom diabetes typ 2, hjärt- och kärlsjukdomar och depression", säger Ewa Meurk, sälj- och affärsutvecklingschef hos Deversify.

Vill du delta på plats eller digitalt? Köp biljetter här: www.sockerfriadagen.se

Den bästa livsstilsförändringen du gör i livet är den som blir av – skaffa medlemskap här: https://www.elitista.se/subscription/healthqlub-prenumerera-pa-halsa

För mer information, vänligen kontakta:

• Anders Murman, VD, Deversify Health AB
    E-post: anders.murman@deversify.com

Om Deversify Health AB (publ)
Deversify är ett svenskt forsknings- och utvecklingsföretag som erbjuder avancerade healthtech-lösningar för konsumenter globalt. Bolaget grundades 2016 och har sedan dess expanderat till flera internationella marknader. Deversify verkar inom två affärsområden: utveckling och kommersialisering av mobila elektroniska enheter och appar för övervakning av biomarkörer, samt tillhandahållande av utbildningstjänster och hälsoprogram inom metabol hälsa genom varumärket Elitista. Deversify är särskilt känt för sin utandningsmätare Acetrack, som hjälper användare att övervaka sin hälsa på ett enkelt och effektivt sätt. För mer information, besök www.getacetrack.com och www.elitista.se.