Deversify Health och Story House Egmont i strategiskt samarbete kring Elitista och Sockerfria Dagen

Deversify Health AB (”Deversify”), som nyligen genomfört ett omvänt förvärv och nu är listat på Nasdaq First North, har genom det helägda dotterbolaget Elitista AB (”Elitista”) inlett ett strategiskt samarbete med Egmont Story House AB (”Story House Egmont”), som är en del av den ledande nordiska mediekoncernen Egmont, för att främja hälsa och välbefinnande genom Elitista-plattformen. Samarbetet fokuserar på marknadsföring av Deversifys produkter och särskilt på Elitistas utbildningar, med start inför Sockerfria Dagen den 12 oktober 2024.

Sockerfria Dagen är ett årligt initiativ från Elitista som syftar till att inspirera till en hälsosammare livsstil genom att lyfta fram fördelarna med att minska sockerintaget och välja mer naturliga och näringsrika livsmedel. Tillsammans med Story House Egmont kommer Elitista att sprida detta viktiga budskap till en bredare publik, vilket gör hälsosamma livsstilsval tillgängliga och intressanta för fler.

Ewa Meurk, sälj- och affärsutvecklingschef hos Deversify, kommenterar: "Vi är oerhört glada över att samarbeta med Story House Egmont, en mediapartner med stor räckvidd och rätt målgrupp. Tillsammans kan vi stärka vårt budskap och engagemang kring hälsa på en bredare skala."

Ingar Brynnel, Sales Manager hos Story House Egmont, tillägger: "Det här samarbetet ligger helt i linje med vårt mål att erbjuda våra läsare innehåll som inte bara är relevant och engagerande utan också har ett positivt inflytande på deras liv. Vi ser fram emot att hjälpa Elitista att nå ut till fler med sina viktiga budskap."

Detta samarbete är en del av Deversifys övergripande strategi för att stärka Elitista som en ledande plattform inom metabol hälsa och individanpassad kostrådgivning. Med Story House Egmonts omfattande kanaler och Deversifys innovativa hälsolösningar, skapas nya möjligheter att nå ut till och utbilda en bredare publik.

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Murman, VD, Deversify Health AB
E-post: anders.murman@deversify.com

Om Deversify Health AB (publ)

Deversify är ett svenskt forsknings- och utvecklingsföretag som erbjuder avancerade healthtech-lösningar för konsumenter globalt. Bolaget grundades 2016 och har sedan dess expanderat till flera internationella marknader. Deversify verkar inom två affärsområden: utveckling och kommersialisering av mobila elektroniska enheter och appar för övervakning av biomarkörer, samt tillhandahållande av utbildningstjänster inom metabol hälsa genom varumärket Elitista. Deversify är särskilt känt för sin utandningsmätare Acetrack, som hjälper användare att övervaka sin hälsa på ett enkelt och effektivt sätt. För mer information, besök www.getacetrack.com och www.elitista.se.

Deversify Healths Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.

Om Story House Egmont

Story House Egmont är en av Nordens ledande och mest traditionsrika medieverksamheter. Inom våra tre områden – Media, E-commerce och Agencies – utvecklar vi engagerande innehåll, högkvalitativa produkter, innovativa tjänster och personliga mötesplatser. Vi är passionerade historieberättare och har en brinnande vilja att göra gott. Genom vår ägare, stiftelsen och mediekoncernen Egmont, skänker vi varje åren stor del av vårt överskott för att stötta barn och unga som har det svårt i livet. Läs mer på www.storyhouseegmont.se och www.egmont.com