Deversify Health tecknar distributörsavtal med Newpharma

Uppsala, 20240820 — Deversify Health AB (publ) ("Deversify"), som nyligen noterats på Nasdaq First North genom ett omvänt förvärv, har tecknat ett distributörsavtal med belgiska apotekskedjan Newpharma SRL (”Newpharma”) och deras dotterbolag Smart Value Distribution SRL för återförsäljning av Acetrack i centrala Västeuropa.

Vad gäller återförsäljare har Deversify i dagsläget dylika enbart i Sverige och erbjuder i övriga Europa och världen Acetrack exklusivt genom egna kanaler. Avtalet med Newpharma innebär att två nya milstolpar uppnås: dels återförsäljning i centrala Europa och dels distribution till slutkund genom digitala och fysiska apotek.

Newpharma är en snabbt växande apotekskedja med e-handel i Frankrike, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Tyskland, Österrike och Schweiz och blev bland annat framröstad som Frankrikes bästa e-apotek 2023. Deras distributörsbolag levererar också till andra apotek runt om i regionen, i de flesta fall fysiska apotek. Newpharma har också en tät koppling till Yoboo som är en belgisk opinionsledare runt betydelsen av livsstilsförändringar.

"Att vi börjar hitta lokala säljkanaler och logistikpartners ute i kontinentala Europa är ett gott tecken på att efterfrågan på lösningar, såsom det Acetrack, erbjuder är stigande" säger Anders Murman, VD för Deversify. "Att det dessutom sker från en aktör såsom Newpharma, med en modern inställning till livsstilsförändringar och som försöker ändra på hur apotekens roll i samhället kan bli mer holistisk, är glädjande då det är helt i linje med Deversifys syn på hur hälsoförbättringar kan uppnås utan att nödvändigtvis alltid förlita sig på läkemedel."

Företrädesemission 2024

Teckningsperioden i den företrädesemission som beslutades av styrelsen den 24 juni 2024 (”Företrädesemissionen”), och som godkändes av extra bolagsstämma den 25 juli 2024, pågår fram till och med 22 augusti 2024. Observera dock att vissa banker och förvaltare kan ha ett tidigare sista svarsdatum för teckning i Företrädesemissionen.

Erbjudandet i korthet

• Teckningsperiod: 8 augusti 2024 – 22 augusti 2024 (notera att vissa förvaltare stänger sin anmälningsperiod vid ett tidigare datum).

• Teckning med företrädesrätt: För varje befintlig aktie på avstämningsdagen erhölls en (1) uniträtt, en (1) uniträtt berättigar till teckning av en (1) unit. En (1) unit innehåller fyra (4) aktier, en (1) teckningsoption av serie TO3 och en (1) teckningsoption serie TO4.

• Teckningskurs: Teckningskursen i företrädesemissionen uppgår till 0,12 SEK per unit, motsvarande 0,03 SEK per aktie. Teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt.

• Tecknings- och garantiåtaganden: Företrädesemissionen omfattas till cirka 64,6 procent av teckningsförbindelser och garantiåtaganden.

För mer information, vänligen kontakta:

• Anders Murman, VD, Deversify Health AB
    E-post: anders.murman@deversify.com

Om Deversify Health AB (publ)
Deversify är ett svenskt forsknings- och utvecklingsföretag som erbjuder avancerade healthtech-lösningar för konsumenter globalt. Bolaget grundades 2016 och har sedan dess expanderat till flera internationella marknader. Deversify verkar inom två affärsområden: utveckling och kommersialisering av mobila elektroniska enheter och appar för övervakning av biomarkörer, samt tillhandahållande av utbildningstjänster och hälsoprogram inom metabol hälsa genom varumärket Elitista. Deversify är särskilt känt för sin utandningsmätare Acetrack, som hjälper användare att övervaka sin hälsa på ett enkelt och effektivt sätt. För mer information, besök www.getacetrack.com och www.elitista.se.