Euroafrica Digital Ventures dotterbolag går live med ClearOn projektet

Som tidigare har meddelats har Euroafrica Digital Ventures dotterbolag Social Media Lab tecknat ett strategiskt avtal med ClearOn för att nyttja bolagets SaaS plattform Social Content för en innovativ lösning för distribution av kuponger via sociala mediekanalers annonsformat. Bolaget genomför nu sin första kampanj med ClearOns kund Dafgårds

Det strategiska avtalet med ClearOn innebär att Social Media Lab tillhandhåller tekniken för ClearOns kunder och erbjuder optimerade marknadsföringstjänster. Med Bolagets teknik så moderniseras kupongkampanjer från butikkampanjer och direktreklam till sociala mediekanaler. Detta nya sätt innebär att Bolaget kan erbjuda ClearOns kunder att nå riktade målgrupper där de befinner sig nämligen i telefonen på deras sociala medier. Den första av ClearOns kunder blir Dafgårds som kommer genomföra kampanjen på Instagram.

ClearOn är Sveriges marknadsledande partner för säljdrivande kampanjer inom svenska dagligvaru- och servicehandeln. I ClearOns nätverk ingår ca 5 000 rikstäckande butiker vilka förmedlar kupongkampanjer för varumärken som exempelvis Coca-Cola, Unilever och Dafgårds. ClearOn gör årligen ca 2500 kampanjer på uppdrag av sina kunder. Med detta strategiska avtal blir bolagets marknadsföringsplattform Social Content plattformen för effektiv distribution av kupongkampanjer och marknadsföring i sociala mediekanaler.

Fredrik Holmström, VD för Social Media Lab kommenterar

Med vår SaaS plattform Social Content har vi ett nytt sätt att möjliggöra effektiv kupongdistribution till konsumenterna i deras mobiler genom Sociala mediekanaler. Vi ser fram emot att genomföra denna första kampanj för Dafgårds och har stora förhoppningar om att kunna redovisa ett bra resultat. Vi kommer att analysera hela kampanjen och succesivt bygga en unik kunskapsbank för digitala kupongkampanjer i sociala mediakampanjer, allt ifrån vilka kanaler som fungerar för olika typer av produkter och målgrupper till utformning av annonser och marknadsföring. Affären bygger på licensintäkter för SaaS plattformen per kampanj och en procentdel från marknadsföringsbudgeten om Social Media Lab strukturerar annonskampanjen.

Pierre Gewerth Produktchef för ClearOn kommenterar

Det är oerhört viktigt att synas där konsumenterna befinner sig och genom denna lösning har vi ett starkt erbjudande till våra kunder. Den första kampanjen blir med Dafgårds och vi ser redan nu att vi fått intresse från fler varumärken att testa formatet. Digitala kupongkampanjer befinner sig i en mycket stark tillväxt och jag är övertygad om att detta bara är början på en fortsatt utveckling för att driva värdeskapande i butik. Vårt samarbete med Social Media Lab går långt tillbaka och jag ser att denna innovativa lösning kommer att stärka vårt samarbete ytterligare.

Matilda Ward Marknadschef på Dafgårds kommentar

Vi ser fram emot att få testa den nya tekniken. Genom att dela ut kuponger i direkt anslutning till våra annonser i sociala medier gör att vi tydligt kommer att kunna följa intresset för erbjudandet och på så sätt öka vår relevans hos konsumenten. Det kommer leda till att vi blir mer träffsäkra i matchningen av rätt kupongerbjudanden med rätt målgrupp under rätt tidsperiod. En vinst såväl för oss som för våra konsumenter.

Philip Ebbersten, VD Euroafrica Digital Ventures AB

E-post:philip.ebbersten@kupatana.com

Telefon: +46 (0) 73 816 89 94

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB 08-684 211 10adviser@eminova.se

Offentliggörande av information

Denna information är sådan som Euroafrica Digital Ventures AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 augusti 2021 kl. 11.45 CET.