• Deversify Health AB/

Euroafrica Digital Ventures dotterbolag går live med mäklarkedjan Properties & Partners för mikromarknadsföring av bostadsannonser

Euroafrica Digital Ventures AB:s ("Euroafrica Digital Ventures eller Bolaget") dotterbolag Social Media Lab Nordic AB ("Social Media Lab") går live med mikromarknadsföring för mäklarkedjan Properties & Partners.

Som tidigare har kommunicerats skrev Social Media Lab Nordic avtal med Properties & Partners att leverera mikromarknadsföring i sociala mediekanaler genom Bolagets SasS plattform Social Content. Utvecklingen av modulen i mjukvaran är klar och tjänsten lanseras omgående. Alla mäklare hos Properties & Partners har nu tillgång till med små medel marknadsföra bostäder i olika sociala kanaler till utvalda målgrupper inom en specifik geografi.

Bolaget har utvecklat en tjänst som kan säljas till flera fastighetsmäklarbolag på marknaden som möjliggör att de enskilda mäklarna kan marknadsföra deras listade objekt på sociala media-plattformar. Genom Social Content får mäklarna automatiska rapporteringar om hur varje enskild annons presterar och när objektet har rapporterats som sålt slås annonsen om automatiskt till ett sålt objekt. Bolagets ersättning är 25% av den mediepeng mäklarna väljer att spendera på marknadsföringen.

Fredrik Holmström, VD för Social Media Lab kommenterar

Med denna nya del av Social Content så kan vi tillgodose mäklarbranschen för bostäder med mikromarknadsföring i sociala medier på ett enkelt och automatiskt sätt. Vi ser även att tekniken är en del i att utveckla andra automatiserade annonslösningar för andra branscher och kommer även innefatta flera kanaler med tiden. Framtidens digitala mediaköp kommer bli mer och mer automatiserade och finns en stor vikt för oss som bolag att ligga i framkant i Martech sektorn.

Philip Ebbersten, VD Euroafrica Digital Ventures AB kommentar

Vi utvecklar tekniker som driver våra affärer framåt. Vi ser även att denna tjänst kommer att kunna implementeras i den nya Kupatana plattformen för de företag som väljer att ha en e-handelssida där de enkelt kan mikromarknadsföra sina produkter även i sociala medier. Det blir ytterligare en värdeskapare för Kupatanas kunder att kunna erbjuda flera kanaler att nå ut med sina produkter på ett kostnadseffektivt sätt.

Philip Ebbersten, VD Euroafrica Digital Ventures AB

E-post:philip.ebbersten@kupatana.com

Telefon: +46 (0) 73 816 89 94

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB 08-684 211 10adviser@eminova.se