Euroafrica Digital Ventures dotterbolag Kupatana skriver strategiskt partnerskapsavtal med digital mediebyrå i Tanzania

Euroafrica Digital Venture AB:s ("Euroafrica Digital Ventures" och "Bolaget") dotterbolag Kupatana AB ("Kupatana") kan idag meddela att ett strategiskt partnerskapsavtal ingåtts med Swahili Digital Ltd. Avtalet möjliggör för Kupatana att bredda sin marknadsföring för att snabbare nå tillväxtmålen. Med Swahili Digitals tjänster kommer Kupatana initiera "influencer marknadsföring", driva TV - och radiokampanjer som även kommer vara av betydelse när förvärvet av Zoomtanzania väl blir klart.

Kupatanas övergripande mål är att öka trafiken och annonsinflödet tio gånger till utgången av 2023, inkludera e-handel och kunna ta betalt för varje annons. Med det strategiska partnerskapsavtalet har vi nu en partner som hjälper Kupatana med lokal sökordsoptimering, administrerar bolagets facebook- och instagram sidor med flera hundratusen följare, driver marknadskampanjer samt kommer att erbjuda Kupatana plattformen till deras övriga kunder som möjliggör reklamintäkter.

Swahili Digital arbetar med både stora och mindre företag. Sewww.swahilidigital.co

"Vi har träffat många mediebyråer i Tanzania under de gångna månaderna. Vi har valt Swahili Digital inte bara för deras kompetens utan deras rätta inställning till det vi vill åstadkomma. Lokal marknadsföring i flera kanaler kommer vara viktigt tex för det planerade förvärvet av Zoomtanzania. När förvärvet av Zoomtanzania blir klart kommer våra partners på Swahili Digital att hjälpa oss med arbetet att kommunicera konsolideringen av de två varumärkena till någonting nytt som erbjuder en överlägsen köp- och säljerfarenhet. Vi ser även att Swahili Digital kommer att kunna producera "content" till svenska och europeiska kunder till konkurrenskraftiga priser. Detta partnerskap kan fördjupas och med tiden utvecklas till ett helägt bolag i koncernen ".

Offentliggörande av information

Denna information är sådan som Euroafrica Digital Ventures AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 oktober 2021 kl. 15.00 CET.