• DEVI/

Ännu tryggare investering i golvvärme- DEVI fördubblar garantin från 10 till 20 år

Report this content

DEVI, Europas ledande tillverkare av elektrisk golvvärme, fördubblar garantin på såväl kablar som mattor. Garantin förlängs från 10 till 20 år. Garantin gäller inte enbart produkterna, utan dessutom för installations- och reparationsarbete om något måste åtgärdas.

Vid eventuella fel under garantitiden vänder sig kunden till installatören. Denne kontaktar sedan DEVI som står för kostnaden för såväl produkter som reparationsarbete.

- Verkligen roligt att nu kunna erbjuda våra kunder detta. En trygghet som varje kund har rätt att önska sig som nu blir verklighet. Vi jobbar aktivt med produkt- och kvalitetsutveckling och har nu nått fram till detta ögonblick, säger DEVI:s säljchef Peter Forslund.

De nya åtagandena gäller från och med 1 september. Garantin gäller under förutsättning att installationen av golvvärmen genomförts av en behörig installatör.

- Ett lovvärt initiativ som verkligen visar att DEVI tror på sina produkter. Hela kedjan förenklas för våra medlemmar och för slutkunden när även installations- och reparationsarbetena ingår i garantin, säger Jan Siezing, VD för EIO, Elektriska Installatörsorganisationen.

För mer information kontakta:

Peter Forslund
Säljchef DEVI
pfo@devi.se
013-25 85 05

DEVI, grundat 1942, är ett globalt företag och Europas ledande tillverkare av intelligenta elektriska golvvärmesystem och utomhussystem för is-och snösmältning. En position som säkras genom en särskild fokus på avancerad och framför allt användarvänliga system framtagna i världens största kompetenscenter för golvvärme. Mer information på devi.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Verkligen roligt att nu kunna erbjuda våra kunder detta. En trygghet som varje kund har rätt att önska sig som nu blir verklighet. Vi jobbar aktivt med produkt- och kvalitetsutveckling och har nu nått fram till detta ögonblick.
Säljchef Peter Forslund
- Ett lovvärt initiativ som verkligen visar att DEVI tror på sina produkter. Hela kedjan förenklas för våra medlemmar och för slutkunden när även installations- och reparationsarbetena ingår i garantin.
Jan Siezing, VD för EIO, Elektriska Installatörsorganisationen