Devinix får förnyat förtroende hos Newsec

Devinix och Newsec har förnyat det strategiska samarbetsavtal som omfattar drift och förvaltning av Newsecs IT-miljö. Avtalet, som innebär ett förnyat förtroende för Devinix som redan haft motsvarande uppdrag i tre års tid, träder i kraft nu i juli 2018 och sträcker sig fram till och med 2021.

Newsec är ett partnerägt bolag med ca 1700 medarbetare fördelade i hela Norden och i Baltikum och erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Newsec är en del av Strongholdkoncernen.

-Vi ser det som självklart att med full kraft satsa på det affärsstöd som en stabil och modern IT-miljö ger oss och våra kunder, Säger Björn Lindeborg, Head of Newsec Property Asset Management.”

Som det dynamiska och snabbväxande företag Newsec är, krävs en lyhörd, innovativ och beslutsam samarbetspartner för att landa gemensamma projekt och mål.

-Vi är otroligt stolta och glada över det förtroende Newsec ger oss. Att fortsatt få möjligheten att arbeta nära en organisation som är så driven av sin affär och sina kunders behov, som Newsec är, utvecklar även oss som bolag och tillför ett fantastiskt värde till vårt team. Säger Tim Sönderskov, VD på Devinix.

-Vi ser klara fördelar med att fortsätta att utveckla samarbetet med Devinix , de känner oss väl och vet vilka behov som bör prioriteras för att ta oss till nästa nivå, tillägger Björn Lindeborg , Head of Newsec Property Asset Management.”

Som ett led i detta förnyade och förfördjupade samarbete skall Devinix leverera ett stort antal tjänster till Newsec. Tjänsterna levereras från Devinix svenska privata molnplattform och åtagandet omfattar bland annat geografiskt redundant infrastruktur, server- och applikationsdrift av affärskritiska system med bevakning 24/7. I samarbetet hjälper Devinix Newsec med teknisk förvaltning, säkerhet, processer, support och affärskritisk drift.

Devinix möjliggör digital innovation med en flexibel infrastruktur och modern förvaltning.
Vi har våra rötter som leverantör av IP-nätverkstjänster, datacenter, co-location och IT-drift där vi verkat sedan 2008. I slutet av 2014 bytte vi namn för att fokusera på moderna molnlösningar tillsammans med managerade tjänster och support.

Om oss

Devinix utvecklar moderna hybrida molnlösningar, affärskritisk IT-drift, outsourcing och managerade tjänster. I botten finns vår egenutvecklade DVXcloud som ger både öppenhet och säkerhet. DVXcloud är baserad på VMwares virtualiseringsplattform. Infrastrukturen sträcker sig via eget nät över två datacenter i Stockholm och levererar geografisk redundans. Vi har verkat sedan 2008. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi digital innovation med en flexibel infrastruktur och modern förvaltning. Våra värderingar Integritet, Innovation, Människor och Miljö påverkar hur vi jobba med våra kunder, utvecklar våra anställda och bygger vår vision för framtiden: ”The best cloud service provider in the world”. Devinix har i dag 36 anställda, omsätter 51 MSEK