Devinix växer och investerar i nytt affärsområde

Report this content

Devinix Solutions AB växer och har under 2018 mer än dubblat omsättning från 20,3 MSEK till 50,8 MSEK. Sedan inledningen av 2019 har också antalet anställda ökat från 24 personer till idag 36. Under våren har bolaget inlett en satsning mot offentlig sektor.

Devinix är ett företag under tillväxt, drivet av en stark efterfrågan på sina produkter och tjänster. Parallellt utvecklar man portföljen och har under våren också introducerat ett nytt affärsområde för offentlig sektor.

"Alla anställda har gjort en enorm insats under 2018 och vi har fortsatt i samma anda under första halvåret 2019. Värt att notera är att den tillväxt vi ser är baserad på försäljning, det vill säga den är helt organisk och bygger på att våra kunder har förtroende för oss och vårt erbjudande. Det är roligt att kunna se att vi även gör ett bra resultat", säger Jerry Månsson, VD Devinix.

Jerry Månson tillträdde som VD för snart ett år sedan och ser tillbaka på ett intensivt år.

"Under året har stort fokus legat på att lära känna teamet och självklart våra kunder. Vi har även flyttat till nya lokaler som vi nu expanderar och anställt 12 personer. Och vi har utvecklat portföljen, bland annat genom att byta orkestrering till vCloud Director. Förutom detta har vi också certifierat oss enligt ISO27001 och är ratade tripple AAA sedan i maj. Ett annat fokus är att på djupet förstå de utmaningar våra kunder har och hur vi på bästa sätta ska kunna lösa dem. Det är precis där vi vill vara, vi vill vara en partner som ser till våra kunders bästa."

Genom satsningen på offentlig sektor hoppas Devinix att fler organisationer inom offentlig sektor ska få upp ögonen för de kostnadseffektiva, skalbara och flexibla IT-system man erbjuder. Just möjligheten att kunna skala upp och ned efter behov är något som man ser intresserar målgruppen.

För Devinix står samspelet mellan teknik och människan i fokus. För sina kunder vill man vara en riktigt partner, som både lyssnar, förstår och kan bidra med djup teknisk kompetens. Devinix är certifierade enligt informationssäkerhetsstandarden ISO27001 och arbetar med kvalitetsledningssystem och miljöledningssystem enligt ISO9001 respektive ISO14001.