• devolo/

Devolo sätter ny standard för powerline-lösningar för kommersiella nätverk

Report this content

Devolo släpper nu en ny generation nätverksadapter för powerline – nätverk via elnätet - i kommersiella nätverk. Till skillnad mot dLAN-produkter för hemmanätverk har nya dLAN 200 AVpro WP II utvecklats specifikt som en professionell lösning för hotellbranschen, hälso-och sjukvård, bostäder, industri och utbildningsinstitutioner. Den har fjärrstyrd konfiguration av sina professionella funktioner, som sändareffekt och frekvenser, och är den första powerline-adaptern i världen försedd med ett Kensingtonlås.

Baserat på dLAN 200-tekniken ger dLAN 200 AVpro WP II optimal intern distribution av IPTV, video-on-demand oc bandbreddskrävande internet- och nätverksapplikationer. Automatisk prioritering för Quality of Service (Automatisk data prioritering) ger hög kvalitet på överföringen, med en hastighet upp till 200 megabit per sekund ända upp till 300 meter. Fjärrstyrning och konfiguration görs enkelt med hjälp av ett program som medföljer adaptern.

DLAN 200 AVpro WP II har ett integrerat eluttag, inga extra eluttag behöver alltså användas, och är utrustad med ett nätfilter som minskar störningar i nätverket.

Kensingtonlås för effektivt stöldskydd
Att skydda tekniska anordningar på offentliga platser blir allt viktigare. Stölder på hotell, sjukhus och skolor uppgår till mycket stora förluster varje år. Därför är dLAN 200 AVpro WP II utrustad med ett Kensingtonlås – med hål i adapterns hölje och metallvajer att fästa i ett tungt eller fast föremål.

Pris inklusive moms för Devolo dLAN 200 AVpro WP II är cirka 1 100 kr. Då ingår:
Adapter dLAN® 200 AVpro WP II
Ethernetkabel RJ45-RJ45 (Cat 5)
CD med manual, programvaran dLAN® 200 AVpro manager för Windows®Vista32bit/Vista64bit/XP32bit och Linux®.

För mer information:
Hans Englesson, försäljningschef Devolo Norden
Tel: 070-301 39 10, e-post: hans.englesson@devolo.com

Informationsvideo på youtube om Devolos produkter (på svenska): http://bit.ly/devolo_produkter
Mer information om Devolos företagsprodukter: http://www.devolo.com/business/devolo-products-for-companies.html?l=en

För högupplösta bilder: Pia Schiller, pia.schiller@voxpr.se

Om Devolo AG
Devolo AG har sedan starten 2002 utvecklat produkter för powerline, nätverk via eluttag, för privatpersoner och kommersiell användning. Företaget är idag världsledande inom nätverkslösningar baserade på powerline med en marknadsandel på 60 procent i Europa. Huvudprodukten är dLAN® (direct Lokal Area Network) som gör det möjligt att föra över data i hemmets elnätverk och enkelt få igång ett lokalt nätverk för internetuppkoppling, musik eller IPTV. Inga kablar behöver dras, kommunikationen sker i det befintliga elnätet. Tekniken passar för såväl hemmabruk som kontoret. Devolos produkter är baserade på den internationella standarden för nätverk genom eluttag fastställd av HomePlug Powerline Alliance. Devolo har idag cirka 100 anställda på huvudkontoret i Aachen, Tyskland, och har försäljningskontor i Österrike, Schweiz, Storbritannien, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Benelux, Sverige, Danmark, Norge och Finland. Besök gärna www.devolo.se

Taggar: