Slimmad powerline-adapter med dubbla nätverksuttag

Report this content

DLAN 200 AVduo är det senaste tillskottet i Devolos produkter för nätverk via elnätet. Adaptern har dubbla nätverksuttag som gör det möjligt att ansluta två nätverksenheter på samma plats utan att behöva dra kabel. Den har en kompakt design som gör den enkel att plugga in i ett eluttag var som helst i rummet på ett diskret sätt.

Med den nya adaptern kan man till exempel ha både en dator och en skrivare eller NAS hårddisk inkopplade i samma eluttag samtidigt. Eller spelkonsoller, smarta TV-apparater och andra nätverksenheter. DLAN 200 AVduo har måtten 80 x 66 x 29 mm och är efterföljaren till den lilla dLAN 200 AVmini.

DLAN 200 AVduo har en överföringshastighet på upp till 200 megabit per sekund på elkabellängder på 300 hundra meter. Med automatisk "Quality of Service" data prioritering ger dLAN 200 AVduo ett stabilt nätverk och 128-bitars AES-kryptering skyddar mot obehörig åtkomst. Devolos patenterade energisparande system kopplas automatiskt på när trafiken stannar av och inkopplade enheter går ned till stand-by läge. I automatiskt vänteläge är förbrukningen endast 0,5 watt.

Inkopplingen år enkel – bara plugga in i önskat eluttag och anslut nätverksenheterna med medföljande ethernetkablar. Krypteringen startas genom ett tryck på knapp på adaptern eller via den medföljande programvaran.

dLAN 200 AVduo finns i butikerna från och med juni 2012. Cirkapris för en adapter är 410 kr, för ett startpaket med två adaptrar 730 kr och ett nätverkspaket med tre adaptrar 1 095 kr. Priserna är inklusive moms. Produkterna har tre års garanti.

För mer information:
Hans Englesson, försäljningschef Devolo Norden,
Tel: 070-301 39 10, e-post: hans.englesson@devolo.com

För högupplösta produktbilder: pia.schiller@voxpr.se

Informationsvideo på youtube om Devolos produkter (på svenska): http://bit.ly/devolo_produkter
Mer information om Devolos företagsprodukter: http://www.devolo.com/business/devolo-products-for-companies.html?l=en

Om devolo AG
Devolo AG har sedan starten 2002 utvecklat produkter för powerline, nätverk via eluttag, för privatpersoner och kommersiell användning. Företaget är idag världsledande inom nätverkslösningar baserade på powerline med en marknadsandel på 60 procent i Europa. Huvudprodukten är dLAN® (direct Lokal Area Network) som gör det möjligt att föra över data i hemmets elnätverk och enkelt få igång ett lokalt nätverk för internetuppkoppling, musik eller IPTV. Inga kablar behöver dras, kommunikationen sker i det befintliga elnätet. Tekniken passar för såväl hemmabruk som kontoret. Devolos produkter är baserade på den internationella standarden för nätverk genom eluttag fastställd av HomePlug Powerline Alliance. Devolo har idag cirka 100 anställda på huvudkontoret i Aachen, Tyskland, och har försäljningskontor i Österrike, Schweiz, Storbritannien, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Benelux, Sverige, Danmark, Norge och Finland. Besök gärna www.devolo.se

Taggar: